Na eventy by značky měly vytvářet vzpomínky

středa, 23. dubna 2014, 14:25 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Partnerství na eventu nemusí znamenat jen logo na plakátu. Využít lze i vytváření vzpomínek.

Být partnerem na eventu se dnes zdaleka nemusí omezovat jen na logo umístěné na propagačních materiálech. Značky se čím dál více snaží být na eventech vidět i jinak, dodat jim nějakou přidanou hodnotu, což letos ukazuje například Jägermeister, který zve na Undercover Games postupným odtajňováním informací o místě konání přes Snapchat.

Na samotných eventech by se značky měly snažit vyvolávat příjemné zážitky, na které budou návštěvníci rádi vzpomínat. Silnými emocemi by měly značky podporovat svou zapamatovatelnost, a prodloužit tak své spojení s danou akcí.

Do vzpomínek se například podařilo dostat slovenskému O2, který se v loňském roce spojil s hudebním festivalem Grape. Ve spolupráci s agenturou Elite Solutions a firmou Memories, jež se zaměřuje na tisk fotografií na speciální polaroidový papír, vytvořil propojením online a offline světa návštěvníkům „obrandované vzpomínky“. Zájemci se museli na festivalu jen vyfotit aplikací Instagram a přidat hashtag O2 Memories, za což dostali vytištěnou instagramovou fotografii přímo do ruky. Za dobu festivalu bylo vytištěno celkem 2 000 fotografií. Celá akce se vešla do rozpočtu 1000 euro, tj. 27 tisíc korun.

Potenciál letních hudebních festivalů v loňském roce využila také značka čokoládové tyčinky Kofila, která spolu s agenturou McCoy & Partners nechala návštěvníky natočit vzkaz do tzv. Kofilomatu. Každý, kdo nahrál na festivalu svůj vzkaz, mohl své video najít, sdílet, ale také sbírat hlasy, aby se dostal do finálního videa. Finální video bylo následně vysíláno na TV Óčko, v síti multikin Cinestar a na autobusových linkách Student Agency.

Se vzpomínkami jako takovými si pohrává i vodka Smirnoff. V loňském roce vytvořila aplikaci Mixhibit, která zpracovává fotografie, tweety i check-in do videa se zvoleným hudebním podkresem.

Jak řekl Oscar Martinez ze společnosti Diageo, jež má značku vodky ve svém portfoliu, Smirnoff chce být pro zákazníky stejně zajímavá jako jejich přátelé. A na přátele se většinou vzpomíná dlouho a v dobrém.

-kch-