Seznam.cz zvýšil tržby na 2,9 mld. Kč, mění strategii

středa, 30. dubna 2014, 10:05 Internet & Mobil MediaGuru

Po 18 letech ohlašuje Seznam.cz záměr orientovat se na zahraniční trhy, přijde s globální službou.

Tržby internetové společnosti Seznam.cz v loňském roce vystoupaly na úroveň 2,9 mld. Kč, což bylo o 2,7 % víc než v roce 2012. Na tiskové konferenci to řekl generální ředitel společnosti Pavel Zima. Tržby Seznamu tak kontinuálně stále rostou, přestože růst tržeb oproti předešlému období zpomalil.

Vývoj tržeb Seznam.cz (tis. Kč), 2009-2013

Zisk před zdaněním ale v loňském roce mírně klesl – na 930 mil. Kč z předloňských 947 mil. Kč.

Vývoj zisku před zdaněním (tis. Kč), 2009-2013

„Stojíme si ekonomicky skvěle, pozici ale chceme dál posilovat. Proto jsme se dramaticky rozhodli posílit byznys developement. Budeme hledat příležitosti nejen v Čechách, ale i globálně. Můžete od nás čekat i globální službu,“ nastínil změnu strategie generální ředitel Pavel Zima.

Podle výkonného ředitele Michala Feixe začne Seznam.cz od 1. května nabízet služby i zahraničním uživatelům. Jakou službu Seznam.cz globálně plánuje, neprozradil. V tuto chvíli žádnou pobočku Seznam.cz v zahraničí údajně neotvírá. „Je to velká změna v 18leté historii Seznamu. Nebudeme se omezovat jen na geografii České republiky, nemůžeme donekonečna soutěžit jen na českém trhu,“ řekl novinářům Michal Feix.

V důsledku změny strategie dochází k vnitřní reorganizaci. Pavel Zima v pozici generálního ředitele vystoupí z produktové činnosti. Do vedení směřuje Petr Král, který se stane produktovým ředitelem. Do produktového oddělení bude integrován i marketing. Z jeho vedení odchází Martin Šámal.

Nová organizační struktura Seznam.cz

-mav-