Google I/O ve znamení obsahového marketingu

pátek, 27. června 2014, 07:26 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Konference Google I/O představuje trendy, které ovlivní směřování digitálního marketingu.

Každoroční úvodní přednáška vývojářské konference Google I/O svým významem přesahuje komunitu vývojářů. Trendy, které konference představila ve dnech 25. až 26. června, budou mít mimo jiné v příštích letech vliv i na směřování digitálního marketingu. Jaké nejdůležitější směry vývoje konference předeslala?

Nové body dotyku

Během přednášky zaznělo motto společnosti Google: „Přinášet uživatelům správné informace ve správný čas“. Jednou z cest je vytváření nových způsobů, jak digitální informace konzumovat. Jde především o nové typy digitálních zařízení, které rozšíří spektrum životních situací, ve kterých má uživatel informace k dispozici.

Příkladem nových digitálních zařízení jsou zejména chytré hodinky, které spolupracují s mobilním telefonem (prodej prvních dvou modelů byl již v USA zahájen), nově představený systém pro automobily Android Auto nebo nové způsoby aktivního využití chytré televizní obrazovky.

Otevírají se tak další cesty, kterými lze ke spotřebiteli dopravit marketingové sdělení. Ať už pomocí cílené inzerce, nebo třeba prostřednictvím značkové aplikace, která bude odpovídat na vybranou potřebu uživatelů v konkrétní situaci, například při řízení automobilu cestou z práce. Díky tomu stoupne potenciál služeb nebo kampaní založených na geolokaci. Ostatně u cílení inzerce můžeme obecně očekávat další zpřesnění informací o uživatelích a růst možností mikrosegmentace.

Rozšíření zásahu

Spolu s novými kanály bude nadále pokračovat penetrace stávajících, zejména chytrých mobilních přístrojů. Program Android One má za cíl zvýšit adopci těchto zařízení v méně rozvinutých zemích pomocí dodávky levného a přesto dostatečně výkonného hardware, na kterém bude běžet systém Android přímo od společnosti Google. I kdyby se tento program, který je v současnosti testován v Indii, našim končinám vyhnul, dá se očekávat, že bude dále tlačit na zlevňování i u ostatních výrobců.

Nové designové paradigma

Novinky v oblasti designu přináší zejména nově oznámený Android L, který je novou verzí rozšířeného operačního systému. Tzv. materiální design má být založen na práci s hloubkou a realistickými 3D stíny jinak plochých objektů, což vysvětluje Google na svých stránkách nebo to názorně ukazuje například následující video.

Takto podstatné změny platformy, se kterou je velké množství uživatelů v denním kontaktu, posunou očekávání i u ostatních digitálních bodů dotyku, například značkových aplikací, které na ně budou muset reagovat.

Vítězné tažení obsahového marketingu

Všechny tyto prvky dohromady zvyšují možnosti obsahového marketingu. Stratégové budou moci v kampaních blíže naslouchat uživatelům a pomocí aktivního odpovídání na jejich potřeby přinášet značková sdělení v situacích, ve kterých to dříve nebylo možné. Zároveň bude docházet ke zlevnění vývoje, díky standardizaci vývojářských nástrojů. Na druhou stranu bude pokračovat vláda uživatele a s tím, jak poroste i množství dostupného obsahu, bude stále těžší a nákladnější k němu prorazit.

Obsahový marketing je komerční aktivita, a musí proto vždy ve výsledku pomáhat plnění obchodních cílů. Z tohoto důvodu lze očekávat důraz na měření, efektivitu, přesné cílení a u větších firem si nové trendy vynutí ještě užší spolupráci zejména mezi oddělením marketingu a prodeje.

Autor článku: Ondřej Peterka, Digital Strategist, FleishmanHillard