Klienty chceme nadchnout, ne šokovat

pátek, 27. června 2014, 19:28 TV Martina Vojtěchovská

Nové seriály, modernizace grafiky a další využití potenciálu stávajících značek má zvednout Primu, naznačuje generální ředitel Marek Singer.

V neděli 29. června odstartuje Prima vysílání svého nového seriálu Svatby v Benátkách, který je hlavní novinkou pro letní vysílání a následně pro podzim. Proč jste se rozhodli zahájit vysílání seriálu už na konci června?

To je jednoduché. Přicházíme s novým seriálem a plánujeme ho usadit do vysílání na delší období. Na českém televizním trhu je v současnosti jen několik období v roce, kdy lze novou značku vybudovat co nejefektivněji, tedy co možná s nejvyšším ohlasem. Věříme, že nabídka původního seriálu je tak atraktivní, že přiláká loajální skupinu diváků, která mu zůstane věrná.

Nevyjadřuje právě časný start nového seriálu změnu na televizním trhu, kdy se přes léto stavěly především reprízy a nízkonákladové projekty?

Do určité míry se situace možná mění, ale nejsme jediní, kdo takový přístup využívá. Jak v Česku, tak v zahraničí se zjišťuje, že možnost zaujmout je vyšší jen v některých částech roku.

Reklamní podpora pro nový seriál, která je viditelná napříč republikou, avizuje jeho začátek ve 20:05. Znamená to, že Prima uvažuje o posunu začátku večerních pořadů z dosavadních 20:15 na 20:05?

To jsou takové pravidelné hrátky okolo začátků nových formátů. Vzkaz je takový, že začínáme po osmé. Je to částečně kvůli reklamě, ale samozřejmě i kvůli konkurenci. Není to ale tak, že bychom posouvali začátky vysílání večerních pořadů. Chceme co největšímu procentu diváků umožnit, aby se tuto neděli mohli určitě podívat na náš nový seriál.

Svatby v Benátkách budou pokračovat i na podzim. Kdy a do jakého vysílacího okna seriál zařadíte?

Se Svatbami v Benátkách počítáme na podzim jako s pravidelným seriálem. Máme vybrané varianty pro vysílací okno, ale rozhodnuti ještě nejsme. Záleží, jaký bude mít seriál nástup.

Další novinkou, která odstartuje ve stejný den jako seriál Svatby v Benátkách, je moderátorská dvojice pro zpravodajskou relaci ve složení Gabriela Kratochvílová a Roman Šebrle. Je to myšleno dlouhodobě, nebo jen přes prázdniny?

Nová moderátorská dvojice je oživením pro celý trh televizních zpráv v republice. Je to dvojice, která přirozeně poutá pozornost, protože jsou to lidi, na které se chcete dívat. Léto je příležitostí, jak novou dvojici zakomponovat do zpravodajství, ale neznamená to, že ji bereme méně seriózně než ostatní dvojice. Pro nás je to dlouhodobá investice, nejen sezónní.

Chcete v podobném duchu obměňovat i ostatní moderátorské dvojice?

To souvisí s tím, co od moderátorů zpravodajské relace očekáváme. Chceme, aby byli sympatičtí, aby zprávám dodali lidský rozměr a emoci. Je to infotainmentová relace a jako k takové k ní musíme přistupovat. Vybrali jsme dvojici, kterou jednoznačně zaregistrují všichni. Naše zpravodajství je stejně kvalitní jako konkurenční zpravodajství a chceme umožnit lidem, aby to viděli. Další dvojice ale měnit prozatím neplánujeme.

Oznámili jste natáčení dalších dvou nových seriálů – Vinaři a Všechny moje lásky. Můžete potvrdit, že alespoň jeden z nich půjde do vysílání už na podzim?

Mohu potvrdit, že seriál Vinaři bude vysílán už na podzim.

S ohledem na to, že Prima se dlouhodobě opírá o seriál Cesty domů a k němu letos na podzim přidá další dva nové seriály, bude programová osa letošního podzimu postavena převážně na seriálovém žánru. Má to znamenat rezignaci na formát reality show?

Lze říci, že letošní podzim na Primě bude seriálový. Není to ale rezignace na reality show. Nejde jen o žánr, ale i o konkrétní show. Jde o to, že chceme být konkurenceschopnější, než jsme byli, což se u dramatických seriálů do určité míry předpokládá. V tuto chvíli navíc nevidíme tak silný formát zábavné reality show, pro který bychom se na podzim rozhodli. Máme některé vybrané, ale nejsou ve stavu, že by mohly být na podzim vysílány.

Pokud srovnáte investice do letošního podzimního schématu s jarními náklady, jak takové srovnání vychází?

S jarem se to těžko srovnává, ale ve srovnání s předcházejícím podzimem jde o srovnatelnou investici.

Zmínil jste, že Prima chce být konkurenceschopnější. Jaký efekt mají tyto novinky přinést v podílu na sledovanosti?

Přesné číslo říci nemohu, ale byl bych rád, abychom se v podílu na sledovanosti začali přibližovat k hodnotám z roku 2012.

Prima v uplynulých letech avizovala záměr omladit své publikum. Stále o omlazení cílové skupiny uvažujete, nebo jste ten koncept opustili?

Díky novým seriálům se jako komerční televize chceme vrátit k afinitám, které jsme nastartovali před rokem a půl a které jsou pro nás důležité.

Mohlo by se tedy omlazení promítnout do změny prodejní cílové skupiny pro rok 2015? Dřív jste uvažovali o cílové skupině 15-65.

To by mohlo nastat, ale záleží, jaké budou výsledky. Pokud budeme spokojeni, nevylučujeme změnu prodejní cílové skupiny.

Už znáte hrubé obrysy obchodní politiky pro rok 2015?

Obchodní politiku ještě nemáme hotovou, ale princip je takový, že žádné šoky na trhu nechceme. Chceme pracovat na zkvalitnění produktu, a tím i na zvýšení jeho hodnoty pro klienty. Neuvažujeme proto o dramatických změnách v obchodní politice, těch se objevilo na trhu v posledních letech až dost.

V uplynulém roce jste upravovali profilaci kanálu Prima Love, která upustila od primárně viditelného ženského pojetí. Jak změnu hodnotíte?

Se změnou Prima Love jsem velmi spokojený, protože po změnách se její podíl na sledovanosti zvyšuje. Je to správný koncept. Divákům ale musíme změny ještě lépe vysvětlit a motivovat je, aby se na Prima Love dívali. Ne všichni diváci zaznamenali, že Love každý večer vysílá prémiový seriál a detektivky, které zdaleka nejsou jen pro ženy. Vůbec v oblasti kreativního ztvárnění – pro které dnes máme nové oddělení creative services – vidíme velkou příležitost vyprofilovat se mnohem moderněji a zajímavěji.

Do Primy přišel z Novy kreativní ředitel Michal Pacina. Jeho tým už začal pracovat na změnách?

Ano, máme nový tým pod vedením Michala Paciny a už v létě budou vidět první změny. Podle našeho názoru máme teď na televizní kreativu nejlepší tým v republice.

Plánujete větší redesign?

Rozhodně plánujeme zmodernizování designu a zdynamičtění celého vzhledu televize, především hlavní Primy. Postupně by to mělo mít pozitivní dopad i na to, jak promujeme naše pořady a naše sekundární kanály včetně Prima Love.

V případě Prima Cool se ale růst zastavil. Uvažujete o změnách?

V případě Coolu jde spíš o to, že běžel trochu samospádem. Ze všech výzkumů nám vychází, že značka Cool je neobyčejně silná oproti tomu, jak se promítá do celého trhu. Měla by být mnohem větší, ale diváci Coolu prostě nejsou ti, kteří neustále sedí před televizí. Značku Cool můžeme posílit i v jiných oblastech. Na tom chceme pracovat.

V průběhu jara se měnilo složení nejvyššího managementu Primy. Budete v personálních změnách pokračovat?

Ve změnách budeme pokračovat, pokud budu mít pocit, že jsou takové změny potřeba. Vůbec ale nejde o nějaký plán. Spíš se budeme bavit o posílení týmu.

Na jaře odešli generální ředitel Martin Konrád a výkonný ředitel Pavel Kejla. Ke svému závazku v MTG (spolumajitel Primy – pozn. red.) jste převzal i řízení Primy. Hledáte někoho na pozici generálního ředitele?

Řekněme, že ano, ale není to priorita. Mám vytipované možné kandidáty, ale v tuto chvíli nejsou dostupní. Chceme ale obsadit pozici výkonného ředitele. Tady jsme blízko dohodě.

Netajíte se záměrem rozjet v Česku placené kanály. Platí to stále?

To stále platí, ale jde o dlouhodobý plán. Věříme, že placené kanály se prosadí i v Česku. Nejprve ale musíme postavit základy, jednáme tedy s operátory. Od toho se odvinou další kroky.

Nedávno jste nabídli jen na webu dánskou verzi reality show Hotel Paradise. Přinesete další pořady, které umístíte jen na web?

Dánská verze reality show funguje na webu výborně a určitě chceme tímto způsobem pokračovat. Osvědčily se i velké turnaje v gamingu. Jednoznačně se nedá počítat s tím, že televizní pořady jsou jedinými, které lze v onlinu uplatňovat. Pokud chceme být vedoucím poskytovatelem zábavy v televizi i v onlinu, tak to znamená, že musíme vědět, co kde nabízet.

A přeneseno do offlinu, můžete vytěžit některé stávající značky. O tom neuvažujete?

Velký potenciál má Cool, Zoom i další značky třeba z onlinového portfolia. Důležitý je nápad a spolupráce se správným partnerem. Na vybrané značky máme vypracované projekty a postupně by měly být zaváděny mimo televizní obrazovku.

Loňský rok byl pro Primu historický z hlediska objemu tržeb. Předloni vytvořila zisk 400 mil. Kč. Překonala výše zisku za rok 2013 hranici půl miliardy korun?

Ano, loňský zisk byl větší než půl miliardy.

Marek Singer, generální ředitel Prima Group

Do vedení Prima Group se vrátil letos na jaře, do čela televize byl jmenován v roce 2008. Od 1. ledna 2013 byl pověřen funkcí výkonného viceprezidenta MTG zodpovědného za vysílací operace skupiny MTG v rámci střední a východní Evropy. Svoji kariéru začínal v mezinárodních koncernech Unilever a Masterfoods, byl rovněž marketingovým ředitelem společnosti Karlovarské minerální vody.