Nativní reklama nepřinese okamžitý efekt

středa, 11. června 2014, 11:02 Internet & Mobil MediaGuru

Nový formát online reklamy je vhodnější pro budování dlouhodobých atributů značky.

Formát nativní reklamy, tedy online inzertního formátu, který připomíná redakční text, ale je vytvořen zadavatelem (není totéž co advertorial), není určen pro okamžitý efekt. Zadavatelé, kteří se pro tento formát rozhodnou, by jej měli využít spíš pro univerzální podporu brandu. Na konferenci Content First to řekl ředitel redakcí internetové společnosti Internet Info Aleš Miklík.

Nativní reklama je rozvíjejícím se formátem, ke kterému se provozovatelé serverů uchylují, aby rozšířili počet svých příjmových kanálů. Na internetovém serveru se nativní reklama objevuje v podobě článku, jehož obsah má odrážet zaměření serveru. Autorem tohoto článku je ale zadavatel, nikoli redakce serveru. Proto takový text musí být označen jako placený text.

„Nativní reklama má výhodu pro budování vztahu, jako forma content marketingu je univerzálním nástrojem pro podporu brandu. Je vhodný při budování důvěry v situacích, kdy je třeba vyřešit nějaký problém,“ uvedl Miklík s tím, že okamžité efekty nelze od nativní reklamy čekat.

Pro dobré fungování nativní reklamy je podle Miklíka potřeba mít také správně nastavené další části obsahové strategie, tedy využít širšího spektra komunikačních kanálů a správně vytipovat cílové skupiny.

Nativní reklama ale skýtá rizika, která mohou poškodit kredibilitu média a obrátit se ve finále i proti zadavateli. To se stává v případech, kdy se jméno výrobce objevuje v článku příliš často, nebo když je článek příliš jednostranný a neoznačený jako placený formát.

Internet Info je na českém internetovém trhu prvním subjektem, který formát nativní reklamy zařadil do své nabídky. Od letošního května ho prodává pod názvem MarketVoice.

-mav-