Spotřebitele osloví kampaně reagující rychlostí tweetu

středa, 18. června 2014, 11:14 Marketing MediaGuru

Marketing současnosti přináší s sebou nebývalou dynamiku, ale také ztrátu kontroly nad značkou.

Přístup ke kreativitě se mění. Dnes musí být s ohledem na okolní svět rychlejší, flexibilnější a otevřenější. Spotřebitelé si více než kdy dřív užívají daný okamžik a možnost dialogu, kterou jim přinášejí sociální sítě. Proto je oslovují kampaně reagující na aktuální dění rychlostí tweetu.

Právě touto proměnou, kterou si kreativita v době sociálních médií prošla, se zabýval během svého vystoupení Twitter #Live Storytelling na reklamním festivalu Cannes Lions Joel Lunenfeld, VP pro globální strategii značky ze společnosti Twitter. K sobě na pódium pozval Ignacia Oreamuna, prezidenta Art Director’s Club, Leslie Berlandovou ze společnosti American Express a Patrick Stewarta, představitele kapitána Jean-Luca Picarda ze seriálu Star Trek či profesora Charlese Xaviera z X-Menů.

Základ je naslouchání spotřebitelům

Východiskem dnešní kreativity je otevřenost značek vůči okolnímu světu. „Dnes musíme respektovat spotřebitele jako rovnocenné partnery,“ řekl Ignacio Oreamuno. „Agentury ani zadavatelé by už neměly přemýšlet o tom, co chtějí spotřebitelům sdělit, ale měly by jim opravdu začít naslouchat,“ dodal Oreamuno. Za příklad takového přístupu ukázal kampaň newyorské agentury DDB, která využila tweety s hashtagem #FirstWorldProblems pro projekt UNICEFu „Voda je život“ (Water is Life).

Marketéři se musí vyrovnat se ztrátou kontroly

Rychlost a interaktivita staví dnešní marketéry před nový problém – před ztrátu kontroly. „Nemáme pod kontrolou značku, její image, ani jednotlivá sdělení, která dáváme na trh. Žijeme v době dynamické konverzace v reálném čase, v níž lidé na celém světě vyprávějí příběhy, které formují naši značku,“ vysvětlila Leslie Berlandová. V American Express se proto rozhodli propojit svou značku více s online světem, konkrétně s Twitterem, a navázat tak se svými zákazníky konverzaci.

Jen využít potenciál sociální interakce

Konverzaci se spotřebiteli se snažil ve své kampani navázat také herec Patrick Stewart s Ianem McKellenem, kteří letos společně připravovali dvě divadelní hry na Broadwayi – Čekání na Godota Samuela Becketta a Země nikoho Harolda Pintera. Pro jejich propagaci se vydali společně jakožto Gogo a Didi z Godotova dramatu na procházku New Yorkem a pořízené fotografie dávali na Twitter. „Snažili jsme se tak poukázat nejen na to, že jsme v New Yorku na Broadwayi, ale udělat to i trochu zábavně a vtipně,“ popsal Patrick Stewart a doplnil, že na Twitteru se mu nejvíce zamlouvá jeho potenciál sociální interakce, kterou lze využít pro dobrou věc.

-kch-