Adidas NEO chce být značkou v režii zákazníků

čtvrtek, 10. července 2014, 14:00 Marketing MediaGuru

Značka adidas NEO vstupuje ve čtvrtek 10. července otevřením pražského obchodu na český trh.

Ve čtvrtek 10. července otevírá sportovní life-stylová značka adidas NEO v OC Chodov svůj  první obchod v České republice. Cílí na mladé zákazníky ve věku od 14 do 19 let, které chce oslovovat zejména na sociálních sítích.

Značka v rukou mladých zákazníků

„NEO pro nás znamená něco nového; něco, co je nové nejen názvem, ale i pojetím a duchem,“ říká obchodní ředitel adidas NEO Label Michael Stanier. Značka adidas NEO spadá pod adidas Sport Style a ve svém pojetí se silně orientuje na zákazníka. Důraz je kladen na jejich zpětnou vazbu. Jednotlivé modely jsou proto tvořeny na základě potřeb mladých zákazníků, kteří budou mít vliv i na výslednou podobu obchodu.

Míru zapojení zákazníků například ukazuje loňská módní přehlídka v New Yorku, jejíž podoba byla svěřena do rukou teenagerů. Outfity navrhovali fanoušci přes server Polyvore.com, z nichž jich bylo 30 vybráno mladými módními bloggery, kteří ovlivňovali i podobu účesů a líčení. „Chtěli jsme, aby nám naši fanoušci prostřednictvím této akce ukázali, jak chtějí kolekce adidas NEO nosit a opravdu ,žít svůj styl‘,“ popsal účel přehlídky Dirk Schoenberger, kreativní ředitel značky adidas NEO.

Z módní přehlídky NEO v New Yorku
Z módní přehlídky NEO v New Yorku

NEO jako „nejinovativnější maloobchodní řetězec“

Pražský obchod bude doplňován až pětkrát týdně. Ve špičce sezóny bude nabízet přibližně 250 oděvních modelů. K nim budeme dále dávat na výběr z více než sta párů bot. Každý měsíc budou probíhat reklamní kampaně a další akce, které budou ohlašovat nové trendy v rámci sezóny.

Obchod značky adidas NEO
Obchod značky adidas NEO v OC Chodov

Marketingově chce být adidas NEO „nejinovativnějším maloobchodním řetězcem“, který klade důraz na sociální sítě. „Svým zákazníkům dáváme k dispozici prostředky, pomocí kterých mohou komunikovat vzájemně mezi sebou. Dáváme jim možnosti, díky kterým mají plnou kontrolu nad svojí značkou. Nejsme jen nějaká další značka sportovního oblečení; jsme jejich značka. Jsme v neustálém kontaktu s našimi zákazníky,“ uvádí adidas NEO ve svých tiskových materiálech.

V komunikaci značky bude hrát stěžejní roli internet. Na oficiální webové stránce budou k prohlédnutí nejnovější modely. Na Facebooku budou k dispozici zákulisní informace, videa, aplikace či soutěží. Příkladem takové soutěže je i aktuální soutěž „Ukaž nám svůj styl“, ve které návštěvníci nového obchodu soutěží o nejlepší NEO outfit a poukaz na nákup v hodnotě 2 000Kč. Fanoušci mohou využívat interaktivní Lookbook NEO pro nafocení fotek. Komunikovat se značkou budou moci také přes Twitter nebo posílat fotografie Snapchat. Twitter je stěžejním informačním kanálem i pro zaměstnance obchodů, kteří budou přes neveřejný účet informováni o nových marketingových akcích, novinkách na Facebooku, aplikacích pro chytré telefony a mediálních programech.

Do budoucna hodlá značka otevřít v České republice další obchody. Lokality hledá především v centru Prahy, Brna a Plzně. Otevření obchodu na pražském Chodově provázela kampaň v outdooru, na internetu a v tištěné i online verzi časopisu Bravo. Mediální plánování a nákup médií zajišťuje agentura Carat. Hlavní reklamní agenturou je agentura Happy Lucky.

Vlastní kamenné pobočky má značka Neo také v sousedním Německu, kde jich je otevřeno celkem deset, dále v Polsku a Rusku. Výrobky NEO je možné si zakoupit u velkoobchodních partnerů dále ve Francii, Španělsku, Itálii, v zemích východní a jihovýchodní Evropy, v Severní Americe a Asii. Zákazníci si rovněž mohou zakoupit výrobky NEO v e-shopu. Značka NEO měla za loňský rok celkový obrat 673 milionů euro, oproti roku 2012 se zvýšil o 10%.

-kch-