Blesk inzertně nejsilnější, Mafra těsně nad CNC

středa, 23. července 2014, 10:41 Tisk MediaGuru

Bulvární deník Blesk je inzertně nejsilnějším českým deníkem, svoji pozici v pololetí upevnil.

Bulvární deník Blesk zvýšil v hrubém monitorovaném objemu inzerce za první letošní pololetí svůj náskok mezi celostátními deníky před MF Dnes. Stal se tak (v korunovém vyjádření) inzertně nejsilnějším tuzemským deníkem v prvním letošním pololetí.

Vývoj hrubého monitorovaného objemu a počtu proinzerovaných stran se ale mírně liší – přestože monitoring registruje nižší celkový korunový objem, který deníky z inzerce v letošním pololetí získaly, počet proinzerovaných stran klesá pomaleji. To naznačuje, že deníky prodávají svůj inzertní prostor za méně peněz než ve stejném loňském období.

Podle monitoringu investic je jediným celostátním deníkem, kterému se v hrubém pohledu podařilo zvýšit inzertní objem, sportovní deník Sport.

Segment regionálních deníků ovládá jediný hráč – vydavatelství Vltava-Labe-Press s 71 mutacemi svého regionálního Deníku.

Relativně příznivě si stojí podle monitoringu bezplatné deníky, které svůj inzertní objem v meziročním srovnání zvýšily zejména zásluhou deníku Metro.

Vývoj inzertního objemu deníků, 1H 2014 vs. 1H 2013

deniky_inzerce

V podílu jednotlivých vydavateských skupin na inzertních příjmech deníků má těsně nejvyšší podíl mediální skupina Mafra (deníky MF Dnes, Lidové noviny, Metro) před Czech News Center (Blesk, Aha!, Sport) a Vltava-Labe-Press (Deník).

Podíl vydavatelských skupin na inzertních příjmech deníků, 1H 2014

Deniky_skupiny_inzerce

Zdroj dat: Admosphere

-mav-