Hrubé investice do médií v pololetí vyšší o dvě miliardy

čtvrtek, 17. července 2014, 11:14 Internet & Mobil, Tisk, TV MediaGuru

Především díky TV reklamě jsou letošní mediální investice v hrubém monitoringu vyšší než loni.

Celkové hrubé monitorované investice do médií dosáhly v letošním prvním pololetí podle monitoringu Admosphere 31,7 mld. Kč, což bylo o cca 7 % víc než ve stejném období loni. Dvoumiliardové navýšení, které ukazuje hrubý monitoring, je ale především díky televizní reklamě, kde se oproti loňsku situace uklidnila, a zadavatelé se začali vracet na obrazovky televize Nova.

Investice do televizní reklamy se v prvním pololetí v meziročním srovnání zvýšily o více než 2 mld. Kč (+16 %), což bylo nejvíce ze sledovaných mediatypů. Podle monitoringu mírně klesají investice do tiskové reklamy a stagnuje internetová display reklama.

Monitoring investic ale neodráží skutečný vývoj na mediálním trhu, indikuje pouze jeho trendy. Podle dostupných informací na českém mediálním trhu stále převládá spíše stagnace a opatrný přístup klientů k mediálním investicím.

Vývoj hrubých mediálních investic v 1. pololetí 2014

 investice

* internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Zdroj: Admosphere, monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch)

-mav-