Květen přál deníkům, bulvár se věnoval úmrtí Bartošové

úterý, 15. července 2014, 07:30 Tisk MediaGuru

Ve srovnání s dubnem udržely nebo vylepšily své prodané náklady všechny české deníky.

Průměrný souhrnný prodaný náklad českých deníků dosáhl v letošním květnu 878 tis. výtisků, což bylo o 6 % méně než ve stejném měsíci loni. Každý den v květnu se tak v průměru prodalo o 53 tisíc kusů deníků méně než v loňském květnu. Přesto byl ale květen pro české deníky příznivým měsícem: ve srovnání s dubnem došlo k celkovému navýšení prodaných výtisků deníků. Proto i meziroční snížení prodaného nákladu je v květnu nižší, než je obvyklý průměr v posledních letech. Ten se pohybuje na úrovni 9-10 %.

Nejprodávanějším tuzemským deníkem zůstává bulvární Blesk, který společně s dalším bulvárním deníkem Aha! a s Lidovými novinami zaznamenal v květnu nejlepší výsledky z tuzemských deníků, pokud jde o meziroční vývoj. Aha! pak jako vůbec jediný deník si v meziroční srovnání dokonce polepšil, a to 2 procenta. Naopak nejvyšší snížení prodaného nákladu se v meziročním srovnání dotkl deníku MF Dnes.

Bulvárním deníkům velmi pravděpodobně prodejně pomáhaly informace o úmrtí zpěvačky Ivety Bartošové. Lepší výsledky než v dubnu zaznamenaly vedle bulvárních deníků i deníky zpravodajské. Květen byl měsícem významnějších změn na deníkovém trhu – Lidové noviny a Hospodářské noviny přešly na jednosešitová vydání. Sportovní deník Sport mohl těžit z hokejového mistrovství světa a ze závěru fotbalové Gambrinus ligy.

Vývoj prodaného nákladu V/2014 vs. V/2013 a IV/2014 (ks), změna v %

Deniky_kveten_2014

Vývojové srovnání v pultovém prodeji a v předplatném je meziročně o něco méně příznivé – ukazuje na snížení oproti loňskému květnu o 8 % až 9 %.

Vývoj pultového prodeje deníků V/2014 vs. V/2013 (ks), změna v %

PN_pultovy prodej

Vývoj předplatného deníků V/2014 vs. V/2013 (ks), změna v %

PN_predplatne

Zdroj: ABC ČR

-mav-