Pražská náplavka se častěji využívá pro event marketing

sobota, 26. července 2014, 08:15 Marketing MediaGuru

Prostor Rašínova nábřeží je pravidelným dějištěm koncertů, využívají jej ale i lifestylové značky.

Pražská náplavka u Rašínova nábřeží se stává místem nejen na příjemnou procházku či výlet na kole, ale kvůli své oblíbenosti a unikátní lokalitě také vhodným místem pro event marketing. Konkrétní akce se stane přitažlivá už samotným uspořádáním v centru Prahy, doslova na dosah Vltavy a na dohled Pražského hradu. Zároveň je to oddělený prostor několik metrů pod úrovní vozovky. Popularita tohoto místa se mezitím stala námětem satirických komentářů, přesto se lidé v průběhu letošního léta mohli na náplavce zúčastnit různorodých kulturních a propagačních událostí. Pravidelně se také na tomto místě konají sobotní farmářské trhy.

Začátkem července potom náplavku oživila lifestylová oděvní značka Life is Porno, která má na Facebooku přes 35 tisíc fanoušků, což usnadnilo propagaci večera s názvem Life is Porno People. Na facebookovou událost se přihlásilo přes 2 tisíce lidí. Její hlavní součástí byla výstava portrétních fotografií Františka Ortmanna, držitele ocenění Czech Press Photo. Ve spolupráci s danou značkou se snažil nafotit zajímavé osobnosti z odlišných životních sfér, které ale spoluvytváří lidskou osobnost. Na fotografiích se tak objevili například kajakář Vávra Hradílek, snowboardista Roman Dlauhý, bubeník kapely Mandrage Matyáš Vorda, ale i zdravotní sestra či hasič. Součástí byla také skateboardová show za účasti předních světových skateboardistů jako jsou Christian Hosoi nebo Pedro Barros. Projekt značky Jägermeister s názvem Jäger Vibes tvořil hudební složku akce. Jäger Vibes kombinuje živé hudební nástroje, tanec a DJing na jednom pódiu během jednoho večera.

Představení Life is Porno People tak zkombinovalo několik různých zážitků najednou. Vhodnost náplavky k pořádání hudebních akcí dále dokládá cyklus večerů s názvem Startér showcase, který pořádá Radio Wave. V průběhu prázdnin nabízí celkem čtyři letní koncertní představení nejúspěšnějších kapel pořadu Startér Radia Wave, jehož cílem je objevovat nové talenty na české hudební scéně. O událostech informují správci facebookového profilu pořadu, o úspěchu kapel potom rozhodovali sami fanoušci prostřednictvím on-line hlasování. Vítězná kapela Startéru nese název 4dogs a na náplavce vystoupila jako první. Večery uvádějí moderátoři Rádia Wave Jakub Johánek a Jonáš Zbořil. Z dalších významných letošních hudebních akcí se na tomto místě konal koncert Vladimíra 518 a dalších osobností z labelu Bigg Boss. Vstup byl zdarma.

Zážitky sportovní i gastronomické

Umístění náplavky ale využila také Becherovka a její speciální interaktivní billboard Ice & Fire, který mohli uživatelé internetu ovládat během 4 květnových večerů. Nejlépe viditelný byl právě z náplavky, jeho umístnění blízko vody tak ve výsledku propojilo tři živly najednou – vodu, vzduch a oheň. Maketa ohromné lahve Becherovky Ice & Fire totiž v závislosti na aktivitě uživatelů Twitteru, Facebooku a webové stránky iceandfire.cz chrlila plameny.

Značka Red Bull přichystala pro změnu sportovnější zážitek. V červnu uspořádala akci s názvem Prague Riverside Cross, kde představila vlastní hybridní sportovní disciplínu – kombinaci vodního slalomu s biatlonovou střelnicí. S nápadem přišel podle stránek Red Bullu v úvodu článku zmíněný kajakář Vávra Hradílek, který také pozval více než 30 mezinárodních slalomářů. Závod si vyzkoušela také olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková.

Kayak cross

V této lokalitě samozřejmě nadále probíhají i akce spojené s gastronomií a nevšedním místem. Lze zmínit i plovoucí galerii a místo pro gastronomické minifestivaly (A)VOID Gallery. Kromě autorských čtení a koncertů mohla vybraná rodinná vinařství z oblasti Rhôny prezentovat své produkty formou ochutnávek. Prostor Rašínova nábřeží oživuje také Bajkazyl – bar, půjčovna kol a jejich servis v jednom. Ten je častým spolupořadatelem kulturních akcí a spolupracuje s nadací Vodafone. Rozmanitost a obliba dění na pražské náplavce navíc dělá toto místo zajímavé z marketingového hlediska.

Autor textu: Jan Vávra