Křetínský a Babiš mají dvě třetiny deníkového trhu

pondělí, 11. srpna 2014, 07:52 Tisk MediaGuru

Podíl dvou nejsilnějších vydavatelů deníků na čtenářském trhu je v součtu 67 %.

Dvě třetiny veškerých čtenářů deníků osloví tituly vydavatelství Czech News Center a skupiny Mafra. Ukazují to nová data výzkumu Media projekt za první pololetí letošního trhu, podle nichž podíl těchto vydavatelství dosahuje v součtu 67 %.

Nejvyšší podíl má mezi vydavateli deníků společnost Czech News Center (bývalý Ringier Axel Springer CZ), kterou vlastní Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Deníky CNC – Blesk, Aha! a Sport – podle Media projektu v průměru každý den osloví 1,4 mil. čtenářů a na deníkovém trhu mají celkově 35% podíl.

Deníky skupiny Mafra (MF Dnes, Lidové noviny, Metro) dosahují podle Media projektu souhrnné čtenosti 1,25 mil. čtenářů na vydání a náleží jim tak 32% podíl.

Třetím nejsilnějším subjektem je vydavatel regionálních deníků Deník, společnost Vltava-Labe-Press s dosahem 702 tisíc čtenářů a 18% podílem.

Následují deníky Právo (vydavatelství Borgis) s 347 tis. čtenáři, Hospodářské noviny (Economia) s 174 tis. čtenáři a E15 (Mladá fronta) s 71 tis. čtenáři.

Podíl vydavatelů na deníkovém trhu, 1. pololetí 2014

Deniky_podil

Zdroj: Media projekt, 1.1.-30.6. 2014, Unie vydavatelů, Median, STEM/MARK

-mav-