Pražské módní eventy zájem partnerů neztrácejí

pátek, 15. srpna 2014, 14:30 Marketing MediaGuru

Začátkem září se v Praze odehrají dvě módní události. Každá z nich je atraktivní pro jiné zadavatele.

Letošní září bude hlavní město České republiky patřit módě. Během deseti dní se v Praze představí tvorba (nejen) českých návrhářů: od 3. do 7. září na akci Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, od 8. do 14. září na Unique Fashion Week. Praha tak těsně za sebou hostí dvě konkurenční módní akce, za nimiž se více než rok vleče spor o značku.

Loni v září narušil akci s názvem Prague Fashion Week, kterou organizovaly společnosti Unique One a BB Media Consulting, soudní příkaz, nařizující odstranit z názvu slovo „Prague“. Žalobu tehdy podal organizátor konkurenční akce Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, firma Czechoslovak Models, která má známku Prague Fashion Weekend registrovanou u Úřadu průmyslového vlastnictví od roku 2011. V letošním roce se obě dvě akce konají znovu jen s tím rozdílem, že jedna z nich již nepoužívá ve svém názvu označení „Prague“ – místo Prague Fashion Week vznikl Unique Fashion Week.

Dvě akce, různí partneři

Nehledě na spor obě akce nepřestávají lákat partnery. Obě dvě akce staví na známých jménech módních návrhářů, někdy dokonce na stejných. Na obou dvou akcích se představí například Klára Nademlýnská, Kateřina Geislerová, Ivana Mentlová nebo Zuzana Kubíčková. Na Mercedes-Benz Fashion Week-End bude mít navíc přehlídku i Jakub Polanka, Unique Fashion Week uvítá přehlídky také zahraničních značek jako Karen Millen, French Connection, Dolce & Gabbana, We Are Replay nebo Cerruti.

Z partnerů Unique Fashion Week nadále podporuje Land Rover, Martini či parfumerie Douglas, Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, jak již název napovídá, zase Mercedes-Benz, dále Humanic nebo obchodní portál Aukro.

Automobilové značky sází na mladé talenty

Obě zmíněné automobilové značky využijí módní eventy k prezentaci svých modelů. Mercedes-Benz představí nový model S kupé, nabídku přitom rozšíří o limitovanou sérii A 180 Fashion Weekend Edition. Land Rover kromě VIP dopravy připravuje možnost testování svých vozů. „Pro hosty jsme připravili zábavnou možnost vyzkoušet si naše vozy až na hranici jejich schopností,“ přibližuje Dieter Platzer, PR manažer společnosti Jaguar Land Rover.

Kromě toho se však automobilové značky výrazně soustředí na mladé talenty. Land Rover, který na Unique Fashion Week podporuje mladé návrháře v soutěži Range Rover Evoque Selection, v tom vidí především možnost inspirace. „Stejně jako vás oblékne krásná košile, sukně nebo nádherné šaty, tak vás obléká i vůz. Je to samozřejmě zvnějšku, ale ještě důležitější je, jak se ve voze cítíte, vnímáte design, materiály, plochy. Jednoduše se musíte cítit dobře oblečený ve všech aspektech. V tomto směru je toho spousta, co se od módních talentů dá naučit. To, jak vidí svět a jak chtějí být viděni,“ komentuje spojení značky Land Rover s mladými talenty Dieter Platzer.

Mercedes-Benz uspořádal již na jaře pro studenty středních a vysokých uměleckých škol soutěž „Oblékni nový Mercedes-Benz GLA“. Vítězný návrh od Michaele Rosse „oblékne“ vůz módní policie, který bude od konce srpna vyhledávat módně oblečené lidi a pořizovat jejich fotografie, spolupracovat bude také s Evropou 2.

Vítězný návrh Mercedes-Benz Fashion Police
Vítězný návrh Mercedes-Benz Fashion Police od Michaela Rosse

Na samotném eventu Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend převzal nad mladými návrháři záštitu obchodní portál Aukro. V rámci projektu Red Cut by Aukro umožní 11 mladým návrhářům vytvořit pod vedením Liběny Rochové modely, které budou následně vydraženy v charitativní aukci na Aukro.cz.

Martini, Humanic a kosmetika

S módou se již tradičně spojuje také značka Martini. Na globální úrovni z tohoto spojení vznikla například limitovaná zlatá láhev Martini Dolce&Gabbana. Na Unique Fashion Week zajistí značka bary a drinky. „Znamená to, že budeme mít na všech lokacích vlastní barmany, kteří budou míchat drinky Martini, a to včetně speciálního dámského a pánského drinku Fashion Weeku. Připravujeme i speciální Martini menu ve spolupráci s Perrierem, který je letos nealkoholickým partnerem,“ popisuje Kateřina Škroudová, brand manažerka značek Martini&Bacardi ze společnosti Brown-Forman.

Módní událost ke své prezentaci využije letos také značka Humanic, která se na jednotlivých přehlídkách Mercedes-Benz Fashion Weekend představí prostřednictvím 50 párů bot z letošní kolekce podzim/zima. „Pro značku Humanic je spojení s touto významnou módní událostí příležitost, jak se vhodně prezentovat před osobnostmi ze světa módy, designu, umění a byznysu z ČR i ze zahraničí. Současně tato akce nabízí možnost představit naši značku široké veřejnosti, která  Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend sleduje a nechává se představovanými trendy inspirovat,“ vysvětluje pro MediaGuru.cz Daniela Polaschegg, Marketing & PR Manager značky Humanic. Počítá s tím, že kromě přehlídek značku podpoří logo v propagačních materiálech, publicita ve vybraných tištěných a elektronických magazínech či v dvojjazyčném magazínu Blue Paper, který módní akci od konce roku 2013 doprovází.

V neposlední řadě nabízejí módní akce příležitost pro prezentaci kosmetických značek. Parfumerie Douglas bude na Unique Fashion Week líčit všechny módní přehlídky se značkou Chanel, účesy zajistí Toni&Guy. Na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend se o líčení postará M.A.C., o vlasy značka Kevin Murphy.   

Spor ohledně značky očividně žádné z partnerů neodradil. „Jakmile spor během loňského fashion weeku začal, organizátorky (loňského Prague Fashion Week, pozn. red.) s námi komunikovaly naprosto transparentně a vysvětlily nám, kde byl problém. Měli jsme informace o všech postupech, takže jsme neměli důvod ztratit v ně důvěru,“dodává za Martini Kateřina Škroudová. O spokojenosti všech zúčastněných stran ujišťuje i Dieter Platzer za Land Rover.

-kch-