Značky se utkají na motocyklové Velké ceně Brna

sobota, 16. srpna 2014, 08:36 Marketing, Reklama MediaGuru

Nejvíce bude vidět bwin, zaujmout můžou i Red Bull a Monster ve vzájemném souboji.

V letošní bwin Grand Prix České republiky silničních motocyklů budou poprvé po 32 letech startovat čeští jezdci ve všech soutěžních kategoriích, a toto výjimečné české zastoupení se tak stává jedním ze způsobů propagace závodu, na které se podílí také brněnské nákupní centrum Galerie Vaňkovka. Závodní víkend začne na brněnském okruhu v pátek 15. srpna, den předtím probíhá ve Vaňkovce autogramiáda všech českých (Karel Abraham, Martin Gbelec, Harel Hanika, Miroslav Popov) i některých zahraničních (Colin Edwards, Stefan Bradl) závodníků.

Námětem k propagaci je ale také samotný svět špičkových motocyklů – Galerie Vaňkovka hostí malou výstavu na téma „Jak se dá přežít pád v 339 km/h?“ Názorně předvede historický vývoj bezpečnostních prvků jezdecké kombinézy i helmy, stejně jako dalších bezpečnostních prvků motocyklového závodění, jako jsou bariéry nebo povrch trati. Časopis Maxim potom uspořádal facebookovou soutěž o vstup do paddocku během závodního víkendu. Výhercem se stane člověk, jehož fotografie s motorkářskou tematikou získá nejvíce lajků.

Závod značek

Rozhlasovou pozvánku potom připravil pořadatel akce Automotodrom Brno spolu s Marcem Márquezem, obhájcem titulu v kategorii MotoGP a současným vedoucím jezdcem pořadí mistrovství světa z týmu Repsol Honda. Dění na trati je navíc zajímavé jak ze sportovního hlediska, tak z pohledu marketingového. Soupeří spolu nejenom značky motorek, ale také energetických nápojů. Oficiálním sponzorem momentálně vedoucího týmu šampionátu je značka Red Bull, zatímco v pořadí druhá Movistar Yamaha dělá reklamu konkurenční značce Monster.

Její nejvýraznější „tváří“ v rámci MotoGP je devítinásobný šampion Valentino Rossi. Pro letošní léto Monster využívá Rossiho přezdívku The Doctor k uvedení nové citrusové příchuti, jež ale v ČR není běžně dostupná. Rossiho soupeř v boji o titul Marc Marquez je potom jedním ze sportovců, kteří dotvářejí image značky Red Bull. Její oficiální stránky explicitně vyzdvihují skutečnost, že Marquez se loni stal ve dvaceti letech nejmladším mistrem světa v historii nejsilnější kategorie MotoGP.

Marc Marquez (ESP/ Honda) poses for a portrait with the Moto GP World Championship helmet after winning the Moto Grand Prix 2013 at the Circuit de la Comunitat Valenciana in Valencia, Spain on November 10th, 2013 // Gold & Goose/Red Bull Content Pool // P-20131110-00333 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Pozornost těmto značkám v průběhu motocyklových závodů zaručuje také pojmenování jednotlivých týmů a soutěžních kategorií. V nejvyšší kubatuře startuje Monster Yamaha Tech 3. Její jezdci se v současnosti nacházejí na 6. a 9. místě v pořadí jezdců.

yamaha_tech

Red Bull naopak zaštiťuje rovnou svou vlastní kategorii Red Bull MotoGP Rookies Cup, tedy mistrovství světa závodních nadějí. Loňský ročník vyhrál Čech Karel Hanika, jenž v letošní sezoně jezdí o kategorii výš v Moto3 za tým Red Bull KTM Ajo a patří do „rodiny“ českých Red Bull sportovcůČeská stopa je ale nejvýraznější v kategorii MotoGP, kde jezdí Karel Abraham. Představení jeho současného motocyklu Honda RCV1000R asistoval časopis Maxim a současně využil tuto událost k oznámení umístění svého loga na tento závodní stroj týmu Cardion AB Motoracing.

Zřejmě nejvýraznější značkou ale bude sázkařská společnost bwin, která je partnerem třídy MotoGP a brněnský závod nese její název – oficiální název podniku je znovu bwin Grand Prix České republiky. Tento druh sponzorství znamená nejvyšší možné vystavení značky. Zviditelní ji především oblečení hostesek a dekorace prostoru startu a stupňů vítězů. Přímý přenos odvysílá kanál Fanda.

Autor textu: Jan Vávra