Burda chystá velký relaunch, Svět ženy posune do lifestylu

pondělí, 15. září 2014, 10:41 Tisk MediaGuru

Dosud masový měsíčník pro ženy má nově rozšířit portfolio lifestylových titulů.

Vydavatelství Burda Praha připravuje na letošní podzim významný relaunch svého ženského měsíčníku Svět ženy. Nově se má tento dosud spíše masový titul s nižší prodejní cenou posunout do segmentu lifestylových časopisů pro ženy. Svět ženy chce tak opustit segment, ve kterém byl do roku 2010 nejprodávanějším ženským titulem a ve kterém je v současnosti druhým nejprodávanějším časopisem.

Na druhou stranu pokles prodaného nákladu časopisu je citelný: v loňském roce se průměrný prodaný náklad meziročně snížil o 18 % na 139 tisíc výtisků, v letošním pololetí o 15 % na 120 tisíc. Přesunutím do lifestylového segmentu se tak Burda snaží čelit poklesu prodejů. Svět ženy chce být nově lifestylovým titulem, který svou titulní stranu vyhradí vždy české celebritě, přinášet má fejetony od českých osobností, produkovat vlastní módní stránky či nabízet příběhy čtenářek.

Podle našich informací je záměrem Světa ženy být jakousi obdobou čtrnáctideníku Žena a život konkurenčního vydavatelství Bauer Media s tím rozdílem, že Svět ženy zůstane měsíčníkem (Žena a život je čtrnáctideníkem).

Přesunutím mezi lifestylové ženské časopisy rozšíří Burda nabídku svých titulů v tomto segmentu, kde už vydává časopisy Elle, Marianne, Marie Claire, InStyle a Joy. Svět ženy bude v Burdě šestým lifestylovým titulem pro ženy. Po akvizici bývalého vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 tak pokračuje záměr Burdy obsadit segment lifestylových magazínů.

Prodaný náklad (ks.) TOP 10 titulů pro ženy, 2009-2013

PN_tituly por zeny

Zdroj: ABC ČR

-mav-