Ladislav Báča odejde po patnácti letech z čela Ogilvy

úterý, 30. září 2014, 18:57 Lidé, Reklama MediaGuru

Skupina nebude pozici generálního ředitele nahrazovat. Firmu má vést několik ředitelů.

Ladislav Báča, CEO Ogilvy Group, odchází z firmy ke konci října po 15 letech působení na top manažerských pozicích. V roli CEO vedl skupinu devět let. Do konce roku bude v kontaktu s evropským a českým vedením firmy v roli konzultanta. Poté si plánuje odpočinout a zároveň zvažovat několik možností, kudy zaměří svoji další profesní dráhu, uvedla v úterý skupina Ogilvy.

Pozici CEO nebude Ogilvy nahrazovat. Skupinu povedou ředitelé firem, řekl Alex Herdt, CEO Ogilvy střední a východní Evropa (CEE). „Budeme úzce spolupracovat a mojí rolí bude tuto strukturu koordinovat z regionálního pohledu. Česká republika je vlajkovou lodí Ogilvy v regionu CEE. Chceme, aby nadále vedla a sdílela svoje know-how digitálních a komunikačních trendů s našimi dalšími kancelářemi v regionu,“ dodal.

„Skupina Ogilvy prošla v posledních dvou letech strukturálními změnami, jejichž součástí byla konsolidace digitálních aktivit napříč firmou a vytvoření nejkomplexnější jednotky strategického plánování a konzultací na trhu marketingových služeb. I přes nelehkou situaci na trhu má naše skupina velkou sílu ve vzájemném propojení disciplín, které klientům přináší měřitelnou hodnotu. Kampaně pro Air Bank, Amundsen, Žijeme Londýnem s Johnem Cleesem pro Český olympijský výbor jsou několika příklady skvělých prací, které potvrzují vysoký standard kampaní z dílny Ogilvy. Ogilvy je historicky nejúspěšnější agenturou v Effie měřeno počtem získaných ocenění. Byli jsme na čele žebříčku kreativity pro rok 2013. Jsem rád, že jsme letos přidali do sbírky i cennou trofej Agentura roku 2013. Jsem si jistý, že skupina má dobře našlápnuto dál pod společným vedením zkušených ředitelů,” uvedl ke svému odchodu Ladislav Báča.

Ladislav Báča začal svoji kariéru v marketingové komunikaci a v reklamě v roce 1993, kdy nastoupil do agentury BBK. Pracoval tři roky pro klienta Procter & Gamble a řídil kampaně například pro značku Always. K jeho klientům patřili také Citroën, Hyundai, MF Dnes, Home Credit. Spoluřídil projekt Ostrovy života, ve kterém P&G, Danone, Pepsi a Opavia přispěly prostřednictvím Konta Bariéry desítkami milionů korun na dětské jednotky intenzivní péče. V roce 2000 po spojení Ogilvy se skupinou agentur BBK se stal ředitelem Ogilvy & Mather Praha. V lednu 2006 převzal po Evženu Hartovi pozici CEO Ogilvy Group.

-mav-