Nejčtenějším časopisem zůstává Rytmus života

magaziny_ceske
TV max předběhl ve čtenosti časopisů magazíny pro ženy a zařadil se za Rytmus života.

Souhrnná čtenost tuzemských časopisů se v prvním letošním pololetí v meziročním srovnání snížila o 5 %. Alespoň jeden časopis si ve sledovaném období přečetlo 6,2 mil. čtenářů (čtenost na vydání). Ve srovnání se stejným obdobím loni to je o 84 tisíc méně.

Pozici nejčtenějšího tuzemského časopisu si i přes meziroční pokles udržuje Rytmus života (Bauer Media). Na pozici druhého nejčtenějšího se díky většímu poklesu časopisů pro ženy – Blesk pro ženy a Chvilka pro tebe – dostal v prvním pololetí TV max (Bauer Media). Blesku pro ženy (Czech News Center) a Chvilce pro tebe (Bauer Media) patří pozice třetího, resp. čtvrtého nejčtenějšího tuzemského časopisu. Všem pěti nejčtenějším titulům se čtenost v meziročním srovnání snížila – nejméně z této pětice klesá programový TV max.

Mezi magazíny, kterým se daří zvyšovat čtenost, patří podle výzkumu Media projekt TV mini, 100+1 a Tina.

Největší čtenosti dosahují společenské magazíny, následované tituly pro ženy a programovými časopisy. Tituly zmíněné trojice segmentů představují 50 % čtenosti všech sledovaných časopisů. Právě programové tituly jako celek udržují i přes rostoucí konkurenci svoji čtenost, dokonce ji mírně zvyšují. To se v prvním pololetí dařilo i ekonomickým titulům. Naopak mezi viditelněji klesající segmenty patří časopisy pro mládež, sportovní tituly, tituly o hobby a zahradě či magazíny životního stylu pro muže.

TOP 20 nejčtenější časopisů (čtenost na vydání v tis. osob), 1+2Q/2014

  čtenost na vydání změna vs. 1+2Q/13 v %
Rytmus života 654 -11
TV max 506 -5
Blesk pro ženy 475 -18
Chvilka pro tebe 464 -18
Svět ženy Pošli recept 459 -14
Svět ženy 389 -2
Žena a život 377 -10
Pestrý svět 373 -6
Epocha 358 -10
Sedmička 358 -5
TV mini 330 6
Receptář 302 -5
21. století 296 -22
Blesk Křížovky 285 -28
Reflex 269 -16
100+1 253 6
Katka 246 -16
Tina 244 2
Vlasta 242 -16
Týdeník Květy 228 -17

Vývoj čtenosti časopisů, 1+2Q/2014, čtenost na vydání v tis. osob

1+2Q/2014 1+2Q/2013 změna v %
společenské 2 778 2 886 -4
pro ženy 1 916 2 117 -9
programové 1 298 1 286 1
životního stylu pro ženy 1 033 1 151 -10
vaření 833 981 -15
věda, technika, zajímavosti 654 727 -10
motoristické 604 711 -15
bydlení, bytová kultura 555 618 -10
křížovky, soutěže 525 719 -27
zahrada, hobby 444 786 -43
pro mládež 396 589 -33
sportovní 280 393 -29
životního stylu pro muže 240 300 -20
informační a komunikační technologie 188 219 -14
ekonomické 101 90 13

Podíl magazínových titulů na čtenosti (čtenost na vydání), 1+2Q/2014

casopisy_ podil na ctenosti

Zdroj: Media projekt 1+2Q/2014, SKMO, Unie vydavatelů, Median, STEM/MARK

-mav-

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE