Nejlepší mediální kampaně z Cannes Lions

neděle, 07. září 2014, 08:02 Reklama MediaGuru

U příležitosti nadcházející tuzemské mediální soutěže Flema přinášíme výběr z letošních vítězů z Cannes.

Devátý ročník soutěže Flema Media Awards, která oceňuje nejlepší mediální kampaně a kreativní využití médií v Česku a na Slovensku, se blíží. Ve čtvrtek 16. října proběhne vyhlášení vítězů z 54 přihlášených kampaní. U této příležitosti připomínáme zlaté kampaně, které v kategorii Media bodovaly na letošním festivalu Cannes Lions.

Grand Prix letos historicky poprvé putovala do Peru. Agentura McCann Lima ji získala za svou kampaň Happy ID pro Coca-Colu, v níž se v duchu konceptu šíření štěstí postarala, aby Peruánci vypadali na svých občankách o něco veseleji.

Zlatého lva si odnesla také kampaň „Kouzlo létání“ od britské agentury OgilvyOne, kterou připravila pro British Airways. V kampani využívala LED obrazovku, která v reálném čase ukazovala, co za spoj letí nad hlavami Londýňanů.

Zlatem byla rovněž oceněna kampaň The Kan Khajura Station, kterou realizovala indická agentura PHD pro Unilever. The Kan Khajura Station je název speciální rádiové stanice, která vysílá přes mobilní telefon. Jedním zavoláním bylo možné získat 15 minut zábavního programu zdarma.

Další zlatem oceněnou kampaní je speciální tisková reklama na Niveu, chránící před sluncem. Pod kampaní je podepsána brazilská agentura FCB.

Porotu v Cannes zaujal také „lunární billboard“ pro Coronu, který vytvořila americká agentura Cramer Krasselt.

Zlato získal i první reklamní break na světě ve stylu stavebnice Lego, který byl uveden u příležitosti filmu Lego příběh. Cenu si odnesla londýnská pobočka agentury PHD.

Ocenění v kategorii Media se dočkala také kampaň „Sweetie“ organizace Terre des Hommes, jež upozorňovala na zneužívání dětí po internetu. Kreativa pochází z dílny amsterdamské agentury Lemz.

Letošní ročník konference Flema, která se koná v pátek 19. září, se opět ohlédne za ročníkem reklamního festival v Cannes. S letošními zkušenostmi se přijede podělit Edvard Knol, člen poroty mediální kategorie Media Lions.

-kch-