Seat: Kontinuální sponzoring pomohl k posílení značky

úterý, 16. září 2014, 14:09 Marketing MediaGuru

Proti ztrátě povědomí nasadil Seat jiný mediamix – televizní sponzoring a internet.

Španělská značka Seat letos slaví 30 let svého nejprodávanějšího modelu Ibiza, jenž nejen svým názvem odkazuje na španělský ostrov. Ibiza má vyjadřovat i ostrovní dynamičnost a mladistvost – hodnoty, které spolu s orientací na design, efektivitou, spolehlivostí a dostupností mají charakterizovat značku Seat jako takovou.

I proto oslovuje značka především mladší cílové skupiny. Zatímco ve světě dosahuje průměrný věk zákazníků značky okolo 30 let, v České republice ji volí lidé ve věku 44 let, velmi často z řad lékařů, IT techniků či státních zaměstnanců, které přesvědčí především nízká cena. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že 70 % zákazníků Seatu Ibiza tvoří ženy.

Změna mediamixu značce pomohla

Automobilka, jež názvy svých vozů spojuje se španělskými reáliemi, poslední dobou klade ve své modelové řadě větší důraz na užitnost – vedle velkých rodinných vozů nabízí například i novou sportovní verzi Leon Cupra 280 přístupnou pro mladou rodinu, na podzim uvede nový allroad model – Leon X-Perience. V roce 2016 začne z české výrobny v Kvasinách vyjíždět nové SUV značky Seat.

Podzimní novinku podpoří Seat kampaní v televizi a na internetu – v mediamixu, který se značce vyplácí již druhým rokem. „Značka se potýkala s tím, že se začínala vytrácet z povědomí českých spotřebitelů a z nákupního koše. Loni jsme proto změnili mediamix, omezili jsme venkovní a rádiovou reklamu a místo toho investujeme do kontinuálního televizního sponzoringu a komunikace na internetu, a to s velmi dobrými výsledky. Nyní jsme se opět vrátili do první desítky automobilových značek, které Čechům vytanou na mysli,“ říká Filip Stoulil, Marketing & Sales Coordinator Seatu, i když přiznává, že povědomí o značce nedosahuje hodnot z 90. let. Sponzoring běží na ČT Sport, Nově a Primě stále, pokračovat v této strategii hodlá Seat i v příštím roce.

Propojení se sportem na znamení univerzality

Pro uvedení Leon X-Perience uvažuje automobilka také o road show v lyžařských střediscích. Značka, která se tradičně spojuje se známými sportovci, jako je oštěpařka Barbora Špotáková, sprinter Pavel Maslák či cyklista Jaroslav Kulhavý, tak možná rozšíří řady svých ambasadorů o lyžaře.

Propojení Seatu se sportem, především s atletikou, má reflektovat univerzalitu jejích automobilů. Podpora má přitom rozmanité podoby. Kromě zápůjček vozů ambasadorům je stále významnější přítomnost španělské značky nejen na českých atletických mítincích, ale i na akcích projektu Atletika pro děti. Jakožto partner Českého atletického svazu plánuje Seat výraznou komunikaci v rámci halového mistrovství Evropy v atletice, které se bude konat ve dnech 5. až 8. března 2015 v Praze.

V České republice Seat nasazuje většinou adaptované globální spoty. Pro domácí kampaně využívá poděbradskou agenturu Ritual. Mediální plánování a nákup médií zajišťuje automobilce Mediacom.

-kch-