Kreativci: Efektivní tištěná reklama vyžaduje akci
Unie vydavatelů uspořádala výstavu, na které ukazuje úspěšné tištěné inzeráty z posledních let.
Unie vydavatelů otevřela v prostorách Národní technické knihovny výstavu Kreativita? V tisku na ní záleží!. Výstava, kterou v ČR pořádá Unie vydavatelů, má poukázat na skutečnost, že tisková reklama může být účinným prostředkem k oslovení zákazníků, zejména pokud je kreativní. V následujících 14 dnech se může odborná i laická veřejnost inspirovat výběrem z nejlepších prací, které byly oceněny na respektovaném mezinárodním reklamním festivalu Cannes Lions v letech 2011–2014.
Návštěvníci si na výstavě mohou prohlédnout 35 panelů s exekucemi z různých kategorií od prezentace automobilů, až po inzeráty nabádající k sociální odpovědnosti. K vidění jsou i vítězové posledních čtyřech ročníků hlavní ceny „Grand prix“ i práce české pobočky Y&R pro Harley-Davidson, za kterou získala v letošním roce zlatého lva.
Vernisáží, kde se mohli setkat zadavatelé reklamy společně se zástupci agentur a vydavateli provázela marketingová a mediální konzultantka Hana Huntová a vystoupili zde tři kreativci, kteří poukázali na vysokou účinnost tiskové reklamy a nezbytnost odvahy klientů vytvářet nové projekty. Jako první vystoupil Troy Palmer, Senior Art Director z agentury Young & Rubicam, který zmínil nutnost přehodnocení pohledu na tištěnou reklamu, protože v současnosti je společnost přehlcena různými mediálními obsahy a je velmi těžké vymyslet něco, co opravdu zaujme.
Druhý přednášející Will Rust (na úvodní fotografii), kreativní ředitel Ogilvy, představil ve své prezentaci práce z celého světa a zhodnotil, které z nich v současnosti nejlépe fungují. „Nejefektivnější jsou ty inzeráty, které vyžadují akci," uvedl s tím, že pro velké zadavatele je tisk stále velmi důležitým komunikačním kanálem.
Tereza Svěráková, kreativní ředitelka z agentury Fallon Praha, provedla návštěvníky vernisáže exekucemi v kategorii auto-moto, která jí je v současné době profesně nejbližší.
Mezi vystavenými pracemi se objevují například oceněné inzeráty pro Samsonite (Nebe a peklo), Benetton (Ne)návidění), Apple, Harvey Nichols či Volkswagen.
Katalog k výstavě včetně vystavených prací si můžete prohlédnout zde: KREATIVITA_TISK
Foto: Unie vydavatelů
-mav-