Letošní Designblok využijí k prezentaci stovky značek

úterý, 07. října 2014, 08:11 Marketing MediaGuru

Letošní Designblok láká nejen designéry, ale i známé značky. A ty ho neberou na lehkou váhu.

Na 16. ročníku Designbloku, který se koná ve dnech 7. až 12. října, se představí 111 výrobců a distributorů, 106 designérů a designérských studií, 19 školních ateliérů a 13 mediálních titulů. Připraveno je rovněž 32 kurátorských výstav a 20 módních přehlídek. V počtu téměř tří stovek prezentací si své místo již tradičně udržují i zadavatelé, kteří na designu staví DNA svých značek. Figuruje mezi nimi Škoda Auto, Heineken, Samsung, Gorenje, Electrolux či Botas 66.

Letošní ročník pražského týdne designu a módy nabídne program v pěti budovách v centru města: v bývalém secesním Grandhotelu Šroubek na Václavském náměstí je umístěno Superstudio Evropa, které nabídne novinky interiérového designu, v bývalé škole v Mikulandské ulici je umístěno Superstudio Hra, které je věnováno základnímu tématu letošního ročníku – Dětství. V Domě u Minuty se nalézá Openstudio, kde lze nakoupit rovnou od tvůrců, Art House v Colloredo-Mansfeldském paláci poslouží projektům na pomezí designu a umění a Fashion Stage v barokně přestavěném kostele Svatého Šimona a Judy bude, jak již název napovídá, zasvěcena módním přehlídkám.

Unikátní projekty na míru Designbloku

Důležitost, kterou značky Designbloku přisuzují, dokazuje mimo jiné i skutečnost, že se vždy snaží přijít s něčím unikátním. Škoda Auto na přehlídce představí v národní premiéře nový model Fabia, a to jen týden po jeho uvedení na pařížském autosalonu. Novinku automobilka uvede jak na Fashion Stage či před vstupem do Superstudia Hra, tak ve svém Visionstudiu, kde budou ke zhlédnutí rovněž designové studie, které předznamenaly směr značky. Návštěvníci Visionstudia si mohou mimo jiné zapózovat pro video Bullet Time Shot, kdy padesát fotoaparátů vytvoří videosekvenci „zamrzlého“ záběru, zahrát si hru Fabia Color Show či si zkusit kreslířský program.

Pivní značka Heineken vytvořila s agenturou Zaraguza pro Designblok interaktivní 3D mapu Heineken City Symphony, jež v reálném čase znázorňuje virtuální městský mikrokosmos, včetně příspěvků na sociálních sítích či projíždějících tramvají.

V Superstudiu Hra má Heineken navíc interaktivní instalaci od Jana Plecháče a Henryho Wielguse s 60 laserovými hlavicemi, z nichž každá vydává vlastní zvukovou stopu inspirovanou velkoměstem. Návštěvníci sami určí, jaká stopa se rozezvučí. V Domě u Minuty se nalézá bar s panoramatem Prahy, vytvořeném z lahví piva Heineken. Ty díky propojení s počítačem reagují na hudbu jako ekvalizér. V rámci středeční party v klubu Radost FX představí značka také speciální podstavec na lahev Ignite.

Heineken v Domě U Minuty
Heineken v Domě U Minuty

Značka Botas 66 vydává u příležitosti Designbloku první číslo svých občasných novin s názvem Stopa. Jejich výtisky slouží také jako tapeta reprezentační místnosti. Designéři značky Jan Kloss a Jakub Korouš vytvoří v rámci projektu „Botas 66 Fortune“ limitovanou edici modelů vzoru Classic přesně na míru charakteru budoucího majitele. Indiciemi pro návrh jim poslouží pouze konkrétní velikost a vstupní dotazník. Cílem této aktivity je podle designérů poukázat na dnešní komerční svět, v němž je možné dle libosti přizpůsobovat produkt na přání zákazníka, a reagovat na něj vlastním způsobem – značka Botas 66 chce i v době customizace diktovat vlastní pravidla.

Prezentace značky Botas66
Prezentace značky Botas 66

Designblok pro prezentaci technologií

Designblok ke své komunikaci využívají také technologické značky. Samsung na přehlídce předvádí v „dětském stylu“ své poslední novinky, včetně brýlí pro vytvoření virtuální reality Samsung Gear VR. Expozice s názvem „Když se představa stává skutečností“ využívá secesní interiér Superstudia Evropa a snaží se přenést návštěvníky do „jiného“ světa.

Samsung
Vizualizace prezentace Samsung, design z dílny Cheil Czech

Electrolux uvádí koncepty budoucnosti navržené studenty umění a designu, a také spotřebiče, do kterých se inovativní postupy adaptovaly. Své místo v expozici zaujmou také tři nejlepší finálové koncepty na téma „Inspirováno životem ve městě“ ze soutěže Electrolux Design Laboratory.

Electrolux
Vizualizace prezentace Electrolux

Gorenje věnuje prostor designovým řadám Ora-Ïto, Retro a Simplicity, k prezentaci využije také rozšířenou realitu. Na přehlídce značka nabídne i tematickou přednášku s designéry z Gorenje Design Studií. Součástí prezentace je rovněž promo aktivita v knihkupectví Neoluxor, kde je umístěna oranžová chladnička Retro s vybranými publikacemi o designu. Za nákup jedné z knih mohou zákazníci získat vstupenku na Designblok zdarma.

gorenje_designblok
Vizualizace prezentace Gorenje

Design spojuje banky i kosmetiku

Spojení s designem pro budování své značky využívá i Česká spořitelna pro své privátního bankovnictví – Erste Premier, která je již několik let generálním partnerem přehlídky. Letos se usídlila v secesní francouzské restauraci, kde je pro její klienty a jejich hosty připravena odpočinková chill-out zóna s programem, zahrnující workshopy s firmou Eye Eye či Bomma či prezentací kosmetiky z portfolia parfumerie Douglas.

Parfumerie Douglas se na přehlídce designu dále prezentuje i líčením módních přehlídek či prostřednictvím snového budoáru, který vytvořila pod uměleckým vedením časopisu Dolce Vita. Odkazuje tak ke grafickým prvkům vídeňské secese, hravosti filmů Michela Gondryho i k aktuálním trendům interiérového designu.

Dolce Vita Douglas
Prezentace Douglas Dolce Vita Beauty Budoir, jejímiž autory jsou Denisa Strmisková, Maria Makeeva a Filip Novák. (Foto: Filip Šlapal)

-kch-