Prima se spojí se Seznamem, dál prodává s Barrandovem

čtvrtek, 30. října 2014, 19:13 TV MediaGuru

Prima a její zastupitelství Media Club představily obchodní politiku pro příští rok.

Televizní skupina Prima bude na reklamním trhu i v příštím roce spolupracovat při prodeji televizní reklamy s TV Barrandov. Společný prodej zastřeší zastupitelství Media Club, které Primě patří. V roce 2015 se tak zastupované stanice Media Clubu rozšíří ve srovnání s letošním rokem o rodinu stanic TV Óčko (Óčko, Óčko Gold, Óčko Expres). Možnost, že by Media Club prodávala reklamu i pro další stanice zastupitelství Atmedia, je v tuto chvíli mimo hru. Další jednání ale nejsou vyloučena, uvedl při prezentaci obchodní politiky ředitel Media Clubu Petr Jelínek (foto).

Pod Media Club nově spadají v rámci majetkově spřízněné Radio United Services i Rádio Impuls, Rock Zone, vlastní rádia skupiny GES (síť rádií Kiss, Country rádio, Rádio Beat, Rádio 1, Signál a Spin) a vedle vlastního online portfolia spolupráci pro příští rok ohlašuje i s největším tuzemským portálem Seznam.cz. S tím připravuje zatím neupřesněný produkt, který má kombinovat televizi a videoreklamu a být „bezkonkurenčním formátem". Detailněji má být představen v příštím týdnu. Media Club uvádí, že se všemi „svými" médii je schopen zasáhnout 98 % trhu.

Oproti letošnímu roku se změní rozložení stanic v rámci společného prodeje televizní reklamy. Nově příchozí TV Óčko bude náležet 3% podíl, podíl TV Barrandov se sníží z letošních 15 % na 13 %. Zastoupení hlavního kanálu skupiny Prima se oproti letošku mírně sníží. Novou možností bude využití tzv. flexibilního bundlu, který se bude nabízet pro měsíční prodej a bude zohledňovat aktuální výkon stanic Media Clubu. Klienti se ale budou muset dopředu rozhodnout, zda zvolí fixní bundle, nebo flexibilní. V druhém případě je nutné počítat s vyšší cenou.

Split kanálů Media Clubu pro rok 2015 (%)

Prima bundle

Základní CPP zastupitelství Media Club je 26 tis. Kč, inflace se pohybuje na úrovni 5 -10 % podle objemů klientů. Sezónní a stopážové indexy zůstávají bez změny. Sleva za včasný podpis představuje 5 % při podpisu do 1.12. 2014. Prodejní cílovou skupinou bude i nadále D15+, zachována zůstávají i časová pásma prime time (17.30–23.30) a off-prime time (23.30–17.30). Agenturní bonusy se pro příští rok snižují o třetinu.

Prima očekává, že televizní trh poroste v příštím roce o 2 %. Deklaruje přitom, že s poptávkou klientů se dokáže vyrovnat a počítá, že průměrná vyprodanost stanic zastupovaných Media Clubem se bude pohybovat na hranici 75 %.

Prima pro příští rok rovněž plánuje uvést další nový kanál, s kterým teď pracuje pod pracovním názvem Prima 2. Pohybovat se má mezi stanicemi Prima Cool a Prima Love. Spuštěn má být přibližně na konci prvního čtvrtletí.

-mav-