Růžová v reklamě upozorňuje na riziko rakoviny prsu
Na riziko rakoviny prsu reagují i reklamní vizuály, Pinktober u nás proběhl popáté.
Letošní říjen je již po patnácté zasvěcen boji proti rakovině prsu. Tzv. Pinktober, jenž svým názvem odkazuje jednak k symbolické růžové barvě, jednak k názvu měsíce, se koná po celém světě.
V České republice proběhne Pinktober již popáté. I tento rok se s ním spojuje kosmetická společnost Avon, která se v rámci své CSR strategie na boj s rakovinou prsu dlouhodobě zaměřuje, a pražské Hard Rock Café. Společně uspořádaly sérii koncertů, na kterých vystoupil Marek Ztracený, Janek Ledecký a skupina Chinaski. Jejich výtěžek putuje na sbírku Avon konta proti rakovině prsu.
Ve světě na riziko rakoviny prsu značky reagují i reklamními vizuály, aplikací či sociálním experimentem. Jejich cílem je většinou motivovat ženy k pravidelným preventivním prohlídkám.
V Londýně zkusila společnost Nestlé ve spolupráci s francouzskou agenturou McCann motivovat ženy k prevenci sociálním experimentem. Na hrudník ženy umístila skrytou kameru, která po celý den snímala, kdo všechno se do bohatého dekoltu dívá.
Další z aktivit představuje aplikace Inkspiration, která je určena pro ženy po mastektomii. Ukazuje, jak je možné zakrýt jizvy tetováním.
Nadace Breast Cancer Foundation k motivaci volí paralelu se sociálními sítěmi. Vizuály připravila singapurská agentura DDB.
Před dvěma lety poukázala stejná agentura na zbytečné starosti mnohých žen.
Brazilská agentura Casasanto zdůrazňuje v kampani pro Instituto Mario Penna na důležitý faktor času.
Nejsnadnější způsob prevence ukazuje Volkswagen a brazilská agentura Verbal Communication.
Některé firmy k senzibilizaci problému volí speciálně upravené podprsenky…
…nebo podložky pod myš.
-kch-