Více než 50 % diváků používá při sledování TV notebook

čtvrtek, 16. října 2014, 11:14 Výzkum MediaGuru

Studie o second-screeningu mapovala, jak čeští diváci používají elektronická zařízení při sledování TV.

Pro čtvrtinu (27 %) českých televizních diváků slouží televize  jen jako kulisa. Nejčastěji u televize lidé vaří, uklízí či dělají „něco“ na počítači. Ukazuje to kvantitativní výzkum mediální agentury MEC Czech, který se zabýval problematikou tzv. second-screeningu.

Při sledování televize lidé často používají jiná zařízení, a to notebook (56 %), mobilní telefon (36 %), stolní počítač (30 %) či tablet (14 %). Používají-li více přístrojů, kombinují notebook a mobilní telefon (24 %).

Zdroj: MEC Czech (Online dotazování, 9/2014, N= 304)
Zdroj: MEC Czech (Online dotazování, 9/2014, N= 304)

Pokud diváci zachytí v televizi zajímavou informaci, nejčastěji si podrobnosti dohledávají přes počítač (88 %), chytré telefony (10 %) a 6 % volí tablety.

Pokud jsou lidé na internetu, nejvíce času věnují facebooku, vyhledávání informací či psaní e-mailů. Často také hrají hry, povídají si s přáteli na sociálních sítích či si čtou zprávy.

Kliknutím zvětšíte. Zdroj: MEC Czech (online dotazování, 9/2014, N=304)
Kliknutím zvětšíte. Zdroj: MEC Czech (online dotazování, 9/2014, N=304)

Má-li diváky motivovat k vyhledávání dodatečných informací reklama, musí se týkat produktu, který je zajímá – tím je nejčastěji elektronika a zdravotní pomůcky. Diváci ale více než informace o produktech (18 %) a službách (10 %) vyhledávají zprávy o dění v ČR (52 %) nebo recepty (40%). Jejich zájem je potřeba vzbudit například sdělením, které je aktuální, výzvou k vyhledání souvisejícího zábavného či praktického obsahu.

Výzkum probíhal v září online dotazováním na vzorku 304 respondentů.

-kch-

Foto: Photospin