Httpool: Twitter si nejvíc rozumí s televizí
Twitter nejlépe funguje ve spojení s jinými médii, při sledování TV tweetuje až 60 % uživatelů.
„Twitter je most, ne ostrov. Není médiem, které samo o sobě zaručí výsledky. Nejlépe funguje ve spojení s ostatními mediatypy, z nichž si nejvíce rozumí s televizí,“ řekl na středeční konferenci Primetime for... Internet Jungle Radek Vašíček (na fotografii), country manager společnosti Httpool, jež v České republice od září letošního roku zajišťuje sociální síti Twitter prodej reklamy.
Podle dat této mikroblogovací sociální sítě až 60 % jejích uživatelů tweetuje při sledování televize. Velmi často se tweety přímo týkají samotného televizního obsahu – 95 % online konverzací o televizních pořadech se děje na Twitteru, čehož mohou značky využít ve své marketingové komunikaci tak, jak to například učinila Nokia.
Un seul trône. Un seul téléphone. #Lumia1020 #GameOfThrones #GOTS4 #GoTSeason4 #GOT #GOT4 @GameOfThrones pic.twitter.com/mGuO8hrumX
— Lumia France (@LumiaFrance) April 7, 2014
Twitter sám sebe charakterizuje jako živý, veřejný a konverzační nástroj, který má potenciál v zapojení uživatelů. „Každá událost nese příležitost, jak zapojit do komunikace uživatele,“ popsal Radek Vašíček a zmínil příklad letošního mistrovství světa ve fotbale. S hashtagem #WorldCup bylo letos napsáno 300 milionů tweetů, přičemž jen při zápase Brazílie – Německo v 29. minutě po gólu Samiho Khediry tweetovalo 580 tisíc lidí. Příležitosti se při fotbalovém šampionátu chopily po incidentu Suáreze například značky jako Listerine, Budweiser nebo Snickers.
We recommend a good swish after grabbing a bite of Italian. #WorldCup #PowerToYourMouth
— Listerine Global (@ListerineGlobal) June 24, 2014
Relax, they're twist off. #biting #ITAvsURU pic.twitter.com/Kj69El7MRE
— Bud Light (@budlight) June 24, 2014
Hey @luis16suarez. Next time you're hungry just grab a Snickers. #worldcup #luissuarez #EatASNICKERS pic.twitter.com/3RAO537HjW
— SNICKERS® (@SNICKERS) June 24, 2014
V České republice se počet uživatelů Twitteru neoficiálně odhaduje na úrovni nepřesahující brněnskou populaci. Podle Radka Vašíčka má Twitter v Česku obrovský potenciál: „Češi mají specifický smysl pro humor, a tak je možné Twitter kreativně a vtipně uchopit.“
Značky by si měly vytvořit kalendář událostí, které se budou konat v nejbližší době, neměly by zapomenout například na mistrovství světa v hokeji v příštím roce, které přiláká velkou pozornost. Marketingově však lze využít i padesátileté narozeniny Večerníčka. „Největší výzvou jsou samozřejmě ty události, které se nedají předvídat, ale i na ty by měly být značky připraveny,“ dodal Vašíček. Pro úspěch na Twitteru je nutné, aby byla značka okamžitě identifikovatelná. „Čím větší emocionální dopad a reakce bude tweet mít, tím bude snáze zapamatovatelný,“ uzavřel Radek Vašíček.
-kch-