Nejvíce Effie putuje do agentury Momentum
Ve středu byly oceněny nejefektivnější kampaně uplynulého roku.
Ve středu 5. listopadu byly v pražském kině oceněny nejefektivnější reklamní kampaně uplynulého roku. Ceny Effie, které organizuje Asociace komunikačních agentur, byly rozdávány již po osmnácté. Z 68 přihlášených kampaní se ve finále o ceny utkalo celkem 30 kampaní. Oceněno bylo 21 kampaní.
Nejvíce ocenění získala agentura Momentum, která má na kontě po jedné zlaté, stříbrné a bronzové Effie. Zlato si vysloužila v kategorii Finanční služby za kampaň „Nemáte chuť na nové auto?“ pro ŠkoFIN, díky níž vzrostl počet uzavřených smluv v meziročním srovnání o 17 %. Dále si agentura odnesla stříbro za kampaň „Kinder Den“ pro Ferrero a bronz za kampaň „Jak loutky rozhýbaly spoření v České republice“ pro ING Bank.
Další agentura ze skupiny McCann, McCann Prague byla oceněna dvěma zlatými Effie, a to v kategorii Spotřební zboží za kampaň Casting Crème Gloss pro L’Oréal a v kategorii Potraviny za kampaň „S chutí do Texasu“ pro Intersnack, díky které byly prodejní cíle na prvních šest měsíců od launche překonány o 84 %.
V kategorii Nápojů bodovala kampaň „Smart beer“ od Young & Rubicam pro Pivovary Staropramen. Za tři měsíce od spuštění kampaně zaznamenal pivovar rekordní prodeje a v oblasti HoReCa vzrostl její tržní podíl o 5 %.
V kategorii Malý rozpočet byla zlatem oceněna kampaň Pražský hrad na prodej pro Czech point 101 od agentury Passion Communications.
Zlatem v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing byla ověnčena kampaň „Proč soudit předčasně?“ pro IQ Roma servis od Comtech Group.
Přehled všech ocenění 18. ročníku soutěže Effie
Pořadí |
Kampaň |
Agentura |
Klient |
Potraviny | |||
1. | S chutí do Texasu | McCann Prague | Intersnack |
2. | Kinder Den | Momentum CR | Ferrero Česká |
Nápoje | |||
1. | Smart beer | Young & Rubicam Praha | Pivovary Staropramen |
2. | Buď jsi král, nebo ne! | VCCP | Heineken |
2. | Nevyměknem | VCCP | Stock Plzeň |
3. | Aperol Spritz kino u Vltavy | Loosers | Rémy Cointreau CR |
Spotřební zboží | |||
1. | Casting Crème Gloss | McCann Prague | L´Oréal Paris |
3. | 7 dní Peugeot. Teď nebo nikdy! | Havas Worldwide Prague | Peugeot ČR |
3. | Splň si svůj sen | OgilvyOne | L´Oréal Paris |
Finanční služby | |||
1. | Nemáte chuť na nové auto? | Momentum CR | ŠkoFIN |
3. | Trh s bankovními půjčkami – další výzva pro Air Bank | Ogilvy & Mather | AirBank |
3. | Jak loutky rozhýbaly spoření v České republice | Momentum CR | ING Bank |
Ostatní služby | |||
2. | Nejpohodlnější přepis energií | Wunderman | RWE |
2. | Lamluva | Leo Burnett Advertising | Lama Mobile |
3. | Příběh nejcennější energie | Lowe GGK | Skupina ČEZ |
Malý rozpočet | |||
1. | Pražský hrad na prodej | Passion Communications | Czech Point 101 |
2. | Tchibo kdykoli / kdekoli - mobilní aplikace pro chytré telefony | Lowe GGK | Tchibo Praha |
3. | 25% ročního objemu během pouhých 2 týdnů | WMC GREY | Emirates Airline |
Sociální, ekologický a kulturní marketing | |||
1. | Proč soudit předčasně? | Comtech Group | IQ Roma servis |
2. | Vzkazy proti rakovině | Ogilvy & Mather | Ministerstvo zdravotnictví ČR |
3. | Tankování hendikepovaných | Wunderman | Ford Motor Company |
-kch-