Nová data: Celkové podíly vydavatelů na trhu

pátek, 07. listopadu 2014, 13:09 Tisk MediaGuru

Nejsilnějším tuzemským vydavatelem zůstává Czech News Center, vydavatel deníku Blesk.

Vydavatelství Czech News Center, vydavatel deníku Blesk, zůstává nejsilnějším tuzemským vydavatelstvím z hlediska celkového zásahu měřeného počtem čtenářů. Podle nových dat výzkumu Media projekt za druhé a třetí čtvrtletí 2014 osloví tituly Czech News Center souhrnně téměř 3,5 mil. čtenářů (čtenost na vydání). Druhou nejsilnější je po akvizicích v magazínech vydavatelská skupina Vltava-Labe-Press (2,98 mil.) a třetím nejsilnějším Bauer Media se zásahem 2,4 miliony čtenářů. Do tohoto výsledku ale ještě není započítán výkon vydavatelství Bauer Media Praha (170 tis. čtenářů). Do první pětice nejsilnějších dále patří Mafra s celkovým zásahem 1,9 mil. čtenářů a Burda Praha (1,6 mil.).

Odhad celkové čtenosti TOP 10 vydavatelů, tis. osob, 1.4.-30.9. 2014

MP_vydavatele

Na deníkovém trhu mají odstup Czech News Center a Mafra – rozdíl mezi nimi představuje jen čtyři procentní body.

Podíl vydavatelů podle čtenosti na deníkovém trhu, 1.4.-30.9. 2014

share_deniky

Mezi časopisy je stále nejsilnější Bauer Media těsně před Czech News Center.

Podíl vydavatelů podle čtenosti na magazínovém trhu, 1.4.-30.9. 2014

share_casopisy

Zdroj dat: Media projekt, 1.4.-30.9. 2014, Unie vydavatelů, Median, STEM/MARK

-mav-