OTT může otevřít nový prodej televizní reklamy

středa, 05. listopadu 2014, 07:27 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Propojování TV a internetu se může projevit i v prodeji TV reklamy na konkrétní publikum.

Služby OTT (over the top), při kterých je audiovizuální obsah distribuován přes internet, mohou vytvořit symbolický most mezi klasickou televizní a digitální reklamou. Na úterní konferenci Innovation Day, pořádanou společností Internet Info, to řekl Tomáš Búřil, obchodní ředitel agentury AdExpres.

Búřil za podstatné považuje to, že OTT umožňuje spojení s koncovými uživateli a rozšíření formátu reklamních sdělení. „U product placementu tak například dokážeme sbírat data o lidech, kteří ho zhlédli. V OTT je možné s reklamou pracovat podrobně – jak lidi reagovali na spot, jak ho viděli,” popsal přednosti OTT pro komerční vysílání. Komerční využití OTT celkově přirovnal k možnostem programatického online nákupu, při kterém zadavatelé primárně nakupují konkrétní uživatele.

Právě dodatečné informace o divákovi mají být cenným přínosem OTT, zmínil Marcel Procházka, ředitel pro strategie společnosti České Radiokomunikace. „Velmi důležité je získání zpětné vazby. Co zákazník se sdělením udělá, jak reaguje,” řekl. Datové možnosti OTT jsou tématem, o kterém se zatím tolik nemluví, přesto jsou ale v popsaném procesu klíčové. „Jako velmi zásadní téma pro OTT jsou tzv. Big Data. OTT bude generovat velké množství dat a bude možné lépe cílit na uživatele,” dodal.

V přesném cílení vidí budoucnost i Daniel Grunt, ředitel onlinových aktivit skupiny Prima. „Televize se bude moci prodávat jako internet, bude možné cílit televizi na cílové skupiny podle segmentů. To je důležité a to ta technologie to umožňuje,” uvedl.

Ředitel sekce nových projektů skupiny Nova Petr Horák by si přál, aby za 3-4 roky existovala jednotná metrika pro výkon televizních a onlinových kampaní a aby bylo možné OTT služby měřit. To považuje za základ k tomu, aby OTT mohli vysílatelé úspěšně monetizovat.

-mav-

Foto: Photospin