Služba TV4you čelí předběžnému opatření

TV4Youpng
Provozovatel televizní skupiny Prima uspěl u soudu s žalobou proti personálnímu streamingu TV4you.

Spor tuzemských televizí se službou na přenášení videa na mobilní zařízení TV4you, za kterou stojí bývalý ředitel České televize a exministr kultury Jiří Balvín, se opět vyostřil. FTV Prima v uplynulém týdnu uspěla u soudu s žádostí o vydání předběžného opatření na vyřazení jejích programů z nabídky. Právní kroky již podnikla i TV Nova. Vyplývá to z informací ČTK. Provozovatel služby je přesvědčený, že zákon v ničem neporušuje.

Předběžné opatření, které vydal Městský soud v Praze, má nyní provozovatele TV4you přimět, aby přestal nabízet programy Primy. „Soud v této souvislosti zdůraznil zákaz zprostředkovávat prostřednictvím internetového streamingu jak živé sledování programu Prima, Prima Love, Prima Cool a nebo Prima Zoom, anebo jejich částí, tak možnost jejich zpožděného sledování,“ upřesnila mluvčí Primy Marie Fianová. Služba tyto programy registrovaným uživatelům nabízí ke sledování od poloviny října a do budoucna plánuje zařadit i takzvané zpětné přehrání.

Televize Prima tvrdí, že aplikace TV4you nabízí uživatelům internetový přenos televizního vysílání. Bez ohledu na to, zda uživatelé mají zaplacené koncesionářské poplatky nebo jde o personální streaming, je ale podle ní nutné, aby služba získala souhlas původního vysílatele. „Žádný takový souhlas jsme ale provozovateli TV4you neudělili a dokonce jsme o něj ani nebyli požádáni,“ zdůraznila Fianová.

Zapsaný spolek In4you, který je provozovatelem služby, od jejího spuštění argumentuje, že pouze poskytuje technické řešení ke sledování programu. Nynější předběžné opatření tak podle Balvína spolku ukládá zdržet se činností, které nevykonává. „Jsme vyzváni, abychom přestali vysílat programy do mobilních zařízení, to my ale neděláme. Nás trochu mrzí, že přestože jsme televizím na jejich dopisy promptně odpověděli a vysvětlili, co děláme, tak se televize Prima rozhodla jít cestou předběžného opatření,“ řekl ČTK Balvín. Diskuse se tak podle něj stává právní a nikoli odbornou. „Máme patnáct dní na odvolání,“ řekl k tomu, jak se nyní zachovají.

Podle Primy soud naopak její postoj podpořil. „Podstatné je, že soud vůbec nepovažoval za relevantní argumentaci provozovatele o tom, že se jedná o pouhou technologickou platformu, a zakázal mu veškeré sdělování našich programů veřejnosti včetně internetového streamingu. A o vysílání v mobilních zařízeních se v předběžném opatření vůbec nehovoří,“ dodala Fianová.

Podobný přístup jako Prima zvolila i TV Nova a podle informací časopisu Týden se na soud plánuje obrátit také TV Barrandov. „TV4you nás nepožádalo o poskytnutí souhlasu se šířením našeho obsahu prostřednictvím komerčních služeb nabízených touto společností. Z toho důvodu realizujeme právní kroky,“ sdělila mluvčí Novy Anna Suchá. Služba podle ní televizi působí škodu tím, že diváci nejsou zachyceni v peoplemetrovém měření, a Nova tak přichází o příjmy z reklamy. „Přitom na našem obsahu vydělává TV4you, což považujeme za bezprecedentní situaci,“ dodala za Novu.

Již v říjnu proti podnikání TV4you veřejně vystoupila Asociace televizních organizací (ATO) s prakticky totožnými argumenty. Stanovisko televizních vysílatelů podle ATO podporuje i judikatura Soudního dvora Evropské unie, který nedávno řešil obdobný případ týkající se služby TVCatchup.

Aplikace TV4you nabízí registrovaným uživatelům zdarma sledování televizních programů na mobilním zařízení. Tvůrci aplikace již dříve vyloučili možné zneužití, neboť každý uživatel má k dispozici vlastní kód, který nelze sdílet. Odmítají také kritiku obchodních podmínek, které počítají s odškodněním ze strany uživatele v případě porušení práv duševního vlastnictví. Toto ustanovení se totiž podle provozovatele nijak nevztahuje na aktuální spor s televizními vysílateli.

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, TV

DISKUSE