TV reklama je za deset měsíců vyšší o tři miliardy
Hrubé monitorované investice stále naznačují růst mediálních investic.
I v říjnu pokračoval podle monitoringu investic Admosphere růst výdajů do televizní reklamy. V meziročním srovnání si v říjnu televize polepšila o 13 %. Za období prvních deseti měsíců letošního roku představuje nárůst investic do televizní reklamy 14 %. Investice do televizní reklamy jsou tak za letošní období leden-říjen v hrubých číslech vyšší o tři miliardy korun než ve stejném období loni. Podle monitoringu jsou letošní celkové hrubé mediální investice zatím o 5 % vyšší než za stejné období loni.
Naopak mediatypy, které podle monitoringu investic letos ztrácejí, jsou venkovní reklama a tištěná média. Pětiprocentní růst připisuje monitoring rádiu, což se shoduje s odhadem čistých investic do rádiové reklamy, který poskytují společnosti Media Marketing Services a Regie Radio Music. De facto na stejné úrovni jako loni zůstává podle monitoringu internetová bannerová reklama (do celkového výsledku internetových investic nejsou započítány další formy internetové reklamy).
Ceníková hodnota reklamního prostoru I-X/2013 a I-X/2014
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch), bez vlastní inzerce
TOP 10 zadavatelů investic do médií, I-X/2014
zadavatel | objem v Kč |
Unilever ČR | 1 413 968 690 Kč |
Lidl Česká republika | 900 054 571 Kč |
L'Oréal Česká republika | 781 377 954 Kč |
Procter & Gamble CR | 777 547 994 Kč |
Henkel ČR | 690 220 412 Kč |
Mountfield | 615 872 061 Kč |
Sazka | 599 786 199 Kč |
Vodafone Czech Republic | 552 550 670 Kč |
Nestlé Česko | 521 160 015 Kč |
Penny Market | 510 480 672 Kč |
Zdroj: Admosphere
-mav-