Posun v prodeji RTB: CPEx cílí podle chování

čtvrtek, 11. prosince 2014, 11:22 Internet & Mobil MediaGuru

Sdružení online provozovatelů CPEx rozšiřuje spolupráci s firmou Adform na trhu RTB reklamy.

Společnosti Adform a Czech Publisher Exchange (CPEx) rozšířily spolupráci na trhu RTB reklamy (real time bidding, aukční prodej v reálném čase). Od čtvrtka 11. prosince 2014 je možné v Adform DSP cílit na uživatele nejen geograficky, podle typu zařízení, jazyka webového prohlížeče a dalších parametrů, ale i na základě chování uživatelů na internetu.

Adform k cílení na konkrétní uživatele využívá lokální data Czech Publisher Exchange. Díky integraci Adform DSP s daty CPExu lze v uživatelském rozhraní Adformu cílit na publika nejen na webech sdružených v síti Czech Publisher Exchange (weby Mafra, Economia, Mladá fronta, Czech News Center, AdActive), ale i na všech webech zapojených do RTB ekosystému. Od spuštění má být pro cílení k dispozici přes 60 segmentů, jejich počet se bude dále zvětšovat. Inzerenti mohou cílit dle sociodemografie (např. ženy 25–29 let), zájmů (např. matky s dětmi nebo sportovní fanoušci) a nákupních úmyslů (např. koupě televize).

„Inzerenti mají nyní možnost oslovit přesně definovanou skupinu svých potenciálních zákazníků. Podle mého názoru jsme společně se CPExem učinili významný posun v možnostech, které RTB na našem trhu nabízí," komentoval Michael Štádler, Business Development Director pro Českou a Slovenskou republiku ve společnosti Adform.

Adform podle jeho slov disponuje integrovanými daty o zákaznických segmentech více než 5 miliónů českých internetových uživatelů, kteří navštíví alespoň jednou měsíčně některý z webů sdružených v síti CPEx.

„Nedostatek dat byl jednou z hlavních brzd rozvoje automatizovaného obchodování na našem trhu," uvedl ředitel CPEx Matěj Novák, který věří, že spolupráce mezi Adformem a CPExem výrazně napomůže dalšímu rozšíření RTB.

-mav-