Seznam.cz investuje do Streamu asi o polovinu víc

čtvrtek, 04. prosince 2014, 11:26 Internet & Mobil MediaGuru

Internetová jednička má v plánu zvýšit v příštím roce investice do televize Stream.cz.

Největší tuzemská internetová společnost Seznam.cz chce v příštím roce výrazně zvýšit investice do tvorby vlastního obsahu na video portálu Stream.cz. Proti letošku by se mohly zvýšit zhruba o polovinu. V rozhovoru s ČTK to řekl generální ředitel Seznamu.cz Pavel Zima. Výši investic do jednotlivých služeb společnost nezveřejňuje.

Seznam službu Stream.cz na konci minulého roku předělal a začal na ní nabízet především vlastní původní tvorbu. Největšími hity jsou seriály Slavné dny, Kancelář Blaník a Jídlo, s.r.o., které jen v říjnu a listopadu zaznamenaly přes tři miliony zhlédnutí.

"Máme naplánováno v penězích kolik chceme dát do obsahu, ale jestli z toho vypadne něco tak úspěšného, jako Kancelář Blaník nebo Jídlo, s.r.o. nedokážu odhadnout. Máme spoustu zkušeností, ale pořád to je metoda pokus omyl," podotkl Zima. 

Firma koketuje i s myšlenkou vlastního zpravodajského video servisu. Ten by však neměl být součástí Streamu, ale objevit by se mohl na zpravodajských Novinkách nebo domovské stránce Seznamu. "Budeme dál rozvíjet videa v rámci zpráv na Novinkách a jestli z toho uděláme střihovou zpravodajskou relaci je ve stádiu úvah," dodal.

Seznam se podle svého šéfa bude častěji utkávat s nabídkou obsahu s klasickými televizními stanicemi. "Stávající televizní přijímače již mají přístup na internet, i když trochu přes ruku, a je na výrobcích, kam se to bude dál vyvíjet. Stejně tak bude záležet na poskytovatelích terestrického vysílání. Klasické televizní stanice jsou prakticky určené jen pro přímé přenosy a vše ostatní jen jen video on demand, které umí internet taky," doplnil.

Internetová televize Stream.cz měla v říjnu 2,26 milionu uživatelů zatímco například web České televize 1,6 milionu. Třetí Prima a čtvrtá Nova se nedostaly přes milion uživatelů měsíčně.