Deloitte: Generace Y utrácí za obsah

pátek, 23. ledna 2015, 12:30 Výzkum MediaGuru

Předpokládá se, že v roce 2015 utratí každý z generace Y za obsah v průměru 750 dolarů.

Pro rok 2015 se očekává masovější nárůst v používání dronů, revoluce 3D tiskáren či přesun zájmu „internetu věcí“ z lidí na věci. Svůj průlom zažijí na konci roku využívání mobilních telefonů pro platby v kamenných obchodech. Generace Y bude v letošním roce utrácet především za obsah, za který každý průměrně utratí 750 dolarů. Ukazuje to prognóza pro technologie, média a telekomunikace na rok 2015  společnosti Deloitte.

Prognózy pro rok 2015

Konec zaměření IT na spotřebitele – V roce 2015 se na zavádění technologií začnou více soustředit spíš podniky a dojde k obratu desetiletí trvajícího opačného trendu, kdy se na ně zaměřovali jednotliví spotřebitelé.

Tzv. „internet věcí“ (IoT) se soustředí opravdu na věci – V roce 2015 bude více než 60 % z jedné miliardy celosvětových bezdrátových přístrojů IoT zakoupeno, zaplaceno a používáno podniky. Očekává se, že prodej hardwaru speciálně určeného pro IoT dosáhne 10 miliard dolarů, služby podniků umožněné přístroji IoT se mohou dotknout až 70 miliard dolarů.

Drony: aktuální téma a úzce specializovaný segment – V roce 2015 budou drony používány v mnoha oblastech v průmyslu i ve státní správě. Deloitte očekává, že se prodá přibližně 300 tisíc kusů dronů pro civilní využití a uživatelská základna se tak rozroste na více než jeden milion kusů. Přestože soukromí spotřebitelé nebo polosoukromí spotřebitelé koupí většinu z nich, většina skutečné hodnoty bude pocházet z jejich využití v podnicích.

Revoluce 3D tisku – V roce 2015 se na světě prodá téměř 220 tisíc 3D tiskáren v hodnotě 1,6 miliardy amerických dolarů, ale není pravděpodobné, že by „v každé domácnosti byla továrna“. Přibližně 80 % hodnoty všech 3D tiskáren budou vlastnit společnosti spíše než jednotliví spotřebitelé.

Boom v oblasti výdejních míst – Počet výdejních míst, kde je možné vyzvednout objednávky z e-shopů, dosáhne v Evropě v roce 2015 půl milionu, což je oproti loňsku nárůst o 20 %.

Nanosatelity jsou na vzestupu – Do konce roku 2015 bude na oběžné dráze více než 500 nanosatelitů do 10 kg. Přestože se jejich schopnost plnit složitější úkoly zvyšuje, je pravděpodobnější, že spíš rozšíří stávající trh s velkými satelity, ale nenahradí je.

Generace Y utrácí za obsah – V utrácení za technologie, média a telekomunikace bude mít v roce 2015 vedoucí postavení generace Y z oblasti Severní Ameriky, každý průměrně utratí za tradiční nebo digitální obsah zhruba 750 dolarů, a to za placené televizní vysílání, hudbu, počítačové hry, knihy, živé sportovní přenosy, online video a tištěné noviny.

Bezkontaktní platby pomocí mobilních telefonů na vzestupu – Konec roku 2015 bude celosvětově znamenat průlom ve využívání mobilních telefonů pro platby v kamenných obchodech. Bude to první rok, kdy dojde k vyřešení předpokladů pro jejich zavedení ve větším měřítku. Celosvětově bude asi 10 % chytrých telefonů využíváno k platbě v kamenném obchodě alespoň jednou za měsíc, zatímco v polovině roku 2014 to bylo přibližně jen 0,5 % (v největší míře v Japonsku).

Trh s novějšími verzemi chytrých telefonů přesáhne miliardu – V roce 2015 se celosvětově prodá 1,35 miliardy chytrých telefonů, více než miliarda z nich budou jen výměna starších chytrých telefonů za modernější.

Gigabitového připojení poroste – Celosvětově poroste počet domácností s vysokorychlostním internetem přibližně o 2 % na 725 milionů a průměrná rychlost připojení se ve většině zemí zvýší o 20 %. V roce 2015 bude rozdíl mezi uživateli s přístupem k nejrychlejšímu připojení a uživateli s běžnou rychlostí připojení výraznější.

Celou zprávu naleznete zde.

-kch-