Lidé důvěřují vyhledávačům víc než tradičním médiím

středa, 21. ledna 2015, 17:49 Výzkum MediaGuru

Internetovým vyhledávačům důvěřuje 64 %, tedy o 2 procenta více než tradičním médiím.

Internetové vyhledávače se pro veřejnost letos poprvé staly důvěryhodnějším zdrojem všeobecného zpravodajství a informací než tradiční média. Ukazují to výsledky průzkumu důvěry, který každoročně provádí nadnárodní společnost Edelman.

Zprávám, které zveřejní internetové vyhledávače, jako je třeba Google či Bing, podle něj důvěřuje 64 % z celkových 27 tisíc dotázaných, pocházejících z 27 trhů, zatímco informacím v tradičních médiích 62 % respondentů.

Nejdůvěryhodnější informační zdroje

2015-edelman-trust-barometer-global-results-10-1024 (1)

Ještě větší důvěře se internetové vyhledávače coby zdroj zpráv těší mezi mladými lidmi z takzvané generace Millennials, tedy narozenými přibližně od roku 1980 do přelomu tisíciletí. V této skupině zprávám ve vyhledávačích důvěřuje dokonce 72 % oslovených, zatímco u tradičních médií je to 64 %.

Nejvíce lidé důvěřují informacím, které získají od svých přátel a rodiny (72 %), akademiků (70 %), společností, jejichž jsou zákazníky (60 %) a až poté novinářům (53 %).

Nejdůvěryhodnější tvůrce obsahu

2015-edelman-trust-barometer-global-results-12-1024

-kch-, -čtk-