McDonald’s se v nové vizi posouvá ke spotřebitelům

středa, 07. ledna 2015, 07:00 Marketing MediaGuru

Společnost McDonald’s uvedla v USA novou vizi značky. V Česku sází na hokej.

Začátkem letošního roku uvedl fastfoodový řetězec McDonald’s ve Spojených státech novou vizi své značky. Od nynějška ji představuje idea, že i „trocha lásky dokáže hodně změnit". Nový koncept s příznačným názvem „A Little More Lovin’ Can Change A Lot“ klade větší důraz na ono „lovin’“ ze sloganu „I’m lovin’ it“ a snaží se do lidských životů přinášet více pozitivních emocí.

„Naše nové zaměření nás bude inspirovat ve všech krocích, kterými se posouváme vpřed, od reklamy a marketingu k tomu, jak jednáme se zákazníky v restauracích i na sociálních sítích,“ popisuje marketingová ředitelka McDonald’s v USA Deborah Wahl. Prvním počinem je animovaný spot z dílny americké agentury Leo Burnett, v němž se milují i odvěcí nepřátelé. Už teď probíhá změna uniforem personálu, obalů i systému značení.

Od „miliardy obsloužených zákazníků“ se chce McDonald’s s novou vizí značky posunout k „miliardám vyslechnutých zákazníků“. I proto na sklonku loňského roku spustila web „Our Food. Your Questions“, na němž odpovídá na dotazy ohledně pokrmů. Jedná se o obdobu původně kanadského nápadu, podobný web funguje také v České republice a na Slovensku. Pod názvem Na Rovinu se na něm mohou tuzemští zákazníci ptát již téměř dva roky.

Česku se McDonald’s soustředí také na emoce, letos je propojuje zejména s hokejem v rámci svého partnerství s českou hokejovou reprezentací. Zaměřuje se přitom především na aktivaci osobní podpory hráčům.

„Již od prosincového utkání se Švédskem v rámci  Euro Hockey Tour mohou hokejoví fanoušci přes web srdcemspolu.cz nebo přes facebook McDonald’s posílat našemu výběru povzbudivé vzkazy,“ popisuje pro MediaGuru.cz Zuzana Svobodová, PR/Communications Director společnosti McDonald’s. Vzkazy jsou následně v průběhu utkání zobrazovány na multimediální kostce nad ledovou plochou. „Pro další zápasy máme v plánu je doručit i přímo do kabiny reprezentace,“ doplňuje Svobodová.

-kch-