Nova obhájila v roce 2014 pozici jedničky, dvojkou je ČT

pátek, 02. ledna 2015, 07:00 TV MediaGuru

Nova upevnila pozici v cílové skupině 15+, v mladší skupině 15-54 se dařilo ČT.

Televizní skupina Nova upevnila v uplynulém roce své postavení na televizním trhu. Souhrnná sledovanost všech kanálů skupiny dosáhla 31,98 %, což bylo 0,8 procentního bodu víc než v roce 2013. Druhými nejsilnějšími zůstávají kanály České televize, které v roce 2014 potvrdily svůj podíl z roku 2013 (+0,02 procentního bodu), trojkou je skupina Prima (-0,89 pb.). Údaje jsou platné pro celodenní vysílání ve skupině diváků starších 15 let.

V mladší divácké skupině 15-54skupina Nova vyšší náskok než v širší populaci 15+. Ve srovnání s rokem 2013 nedošlo u kanálů skupiny Nova k žádné změně – podržely si tak podíl ve výši 36,18 %. Druhé kanály České televize si u mladších diváků meziročně polepšily o 1,6 procentního bodu, třetí skupina Prima podíl snížila o víc než procentní bod.

Vývoj televizní sledovanosti v roce 2014

Průměrný čas (ATS), který diváci před televizními obrazovkami v roce 2014 strávili, dosáhl 3:37:55 hodin. Bylo to o 42 vteřin méně než v roce 2013.

Nejsilnější televizí z pohledu podílu na sledovanosti zůstává TV Nova (celý den, D15+). Její náskok před druhou ČT1 se ve srovnání s rokem 2013 mírně zvýšil, a to o víc než jeden procentní bod.

Druhou nejsilnější je nadále ČT1, třetí televize Prima. Prima se přitom v roce 2014 prvnímu kanálu ČT přiblížila a její náskok stáhla na rozdíl 1,2 procentního bodu.

Nejvíce si v loňském roce ze všech TV stanic polepšil sportovní kanál ČT sport (+1,2 pb.). Pomohly mu významné sportovní události roku – ZOH v Soči, MS v hokeji a MS v kopané.

Všem třem hlavním kanálům největších TV skupin sledovanost klesala. Nejvíce ČT1, nejméně TV Nova (D15+). Hlavním televizním skupinám pomáhaly menší tematické kanály.

Podíl na sledovanosti zvýšila v roce 2014 většina tematických kanálů. Výjimkou byly pouze zpravodajský ČT24 a Prima Cool.

Nárůst sledovanosti ve skupině 15+ zaznamenaly i TV Barrandov a stanice Atmedia. Barrandov ale snížila podíl u mladšího publika 15-54.

V mladší cílové skupině 15-54 ztratila nejvíce TV Nova. Její podíl ve srovnání s rokem 2013 poklesl o 1 procentní bod. Naopak nejvíce si polepšil dětský kanál ČT:D.

Stanice České televize si zejména díky dětskému kanálu ČT:D a sportovnímu ČT sport polepšily nejvíce ze všech televizních skupin v cílové skupině 15-54 (+1,6 pb.).

Podíl TV stanic v r. 2014, celý den, D15+/D15-54, změna vs. 2013 (procentní bod)

15+ (%) změna 15-54 (%) změna
Nova 23,24 -0,37 25,45 -1
ČT1 15,21 -1,48 12,33 -0,63
Prima 14,04 -0,56 11,27 -0,52
TV Barrandov 4,58 0,19 3,33 -0,54
Nova Cinema 4,39 0,06 5,75 0,04
ČT sport 4,37 1,21 4,78 1,26
ČT2 4,36 0,3 3,77 -0,02
ČT24 4,34 -1,18 2,39 -0,84
Atmedia 3,88 0,57 3,92 0,42
Prima Cool 3,25 -0,43 4,99 -0,66
Prima Love 2,25 0,09 2,77 0,01
Prima Zoom 2,01 0,01 2,17 -0,02
Fanda 1,58 0,12 1,8 0,05
Smíchov 1,4 0,59 1,08 0,33
Telka 1,37 0,41 2,11 0,6
ČT:D 1,32 0,96 2,21 1,59
ČT art 0,27 0,22 0,3 0,24
ostatní 8,16 -0,68 9,6 -0,28

Změna podílu TV skupin v r. 2014 vs. 2013 (procentní bod), celý den

TV skupiny 2014

Podíl TV skupin (%) v roce 2014, celý den, D15+

TV shares2014_15

Podíl TV skupin (%) v roce 2014, celý den, D15-54

TV shares2014_15_54

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-