Reebok se pohybuje mezi ulicí a tělocvičnou

pátek, 09. ledna 2015, 10:40 Marketing MediaGuru

Spoluprací s rapperem Kendrickem Lamarem je Reebok blíž subkulturám, podpoří ale i bojové sporty.

Reebok pokračuje v posunu značky směrem k pouliční scéně, doslova „osciluje mezi ulicí a tělocvičnou“. Uprostřed tohoto rozkročení stojí on-line prezentace na stránkáchs názvem Reeblok.cz (za využití slov Reebok a blog), stejně jako facebookový profil značky. Pokud Reebok osciluje mezi ulicí a tělocvičnou, jeho on-line komunikace pak osciluje mezi publicistikou a marketingem – na obsahu stránek se totiž podílí česká mutace magazínu Vice.

Když v průběhu prosince začal se značkou spolupracovat známý rapper Kendrick Lamar, Reeblok zveřejnil rozhovor, jehož obsahem byly vzpomínky na návštěvu střední školy, kam Lamar chodil. S odstupem času se na ni vrátil, aby studentům zprostředkoval zkušenost vystoupání na vrchol. Článek se objevil jak na Vice, tak na Reebloku. Navíc vzniklo tematické video pod značkou Reebok, které na YouTube nasbíralo 400 tisíc zhlédnutí.

Stejným způsobem, pomocí interview, obě stránky prezentují také uměleckého ambasadora Reeboku. Grafický designér a malíř Andreas Gold brojí proti „současnému diskurzu umění“ tím, že kreslí dle vlastních slov normální situace normálních lidí. Například kamarády, jak společně hrají na Xboxu. Nevadí mu proto nařčení z povrchního umění.

Pokud existuje diskurz, který zmíněné dvě postavy spojuje, je to snaha jít vlastní cestou a nenechat se zlomit. Kendrick Lamar zdůraznil, že přestože pro něj rasové problémy v Americe nejsou nic nového, „lidé si nejdřív potřebují uvědomit svůj vlastní potenciál a schopnosti. Nemůžeme se nikdy motat kolem nějakých věcí, aniž bychom s nimi nezačali právě u sebe.“ Podobnou rétoriku zapojuje Andreas Gold když říká, že se svou uměleckou tvorbou nemá šanci proniknout do galerií, ovšem to muj nebrání malovat.

Nebát se vlastní cesty

Tvořivý vzdor charakterizuje také dalšího umělce, jenž s Reebokem spolupracuje. Dereck Hard nejenom nafotil katalog významných osobností české street scény, ale posléze představil i vlastní projekt. Ten se nebojí kombinovat různé způsoby vyjádření. Fotografický komiks s názvem Photoman doplňuje soundtrack s hudbou v podání rappera Jamese Colea. Námětem je Hardova autorská povídka, která je jakousi pouliční moderní love story doplněná o komiksové nadpřirozeno. V hlavních rolích mohou čtenáři vidět Jimi Jmeho a Elizavetu Shvachko, ve vedlejších rolích se objevil třeba herec Tomáš Hanák, moderátorka Marie Retková nebo zmíněný James Cole.

Reebok ale navázal partnerství i v oblasti sportu, konkrétně v bojovém umění. Od roku 2015 se stane oficiálním sponzorem americké soutěže UFC (Ultimate Fighting Championship) ve smíšeném bojovém umění. V UFC působí bojovníci se znalostí bojových technik jako je box, brazilské jiu jitsu, zápas, muay thai, taekwon-do a jiné styly, které se ukázaly jako nejúčinnější bojová umění v reálném boji. Kolem ringu, kde se dění odehrává, tak nebude jiného loga než Reebok.

Značka se bude podílet i na vývoji výstroje a výzbroje pro dané odvětví. Kromě výroby dresů a dalších doplňků pro UFC se Reebok také plánuje podílet na výzkumu a rozvoji nového vybavení pro smíšená bojová umění. Například chce do sportu implementovat své rok staré hi-tech vybavení Reebok Checklight, které má za úkol sledovat otřesy mozku a skrz monitorování tělesných funkcí zajistit větší bezpečnost sportovců.

Také bojové sporty využívají prvky vzdoru a výrazné individuality. „Oscilování mezi tělocvičnou a ulicí“ má tak potenciál se dále rozvíjet a využívat podobnou rétoriku jako slavní rappeři a zmíněné osobnosti street scény: jak v ringu, tak na ulici, je potřeba si svoje vlastní místo na slunci doslova vyboxovat.

-jav-