Synchronizace online a TV kampaní zvyšuje efektivitu

čtvrtek, 22. ledna 2015, 10:29 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Pilotní testy v Česku zjistily, že efektivita komunikace se může zvýšit až dvojnásobně.

První kampaně v Česku využívající real-time synchronizace s televizními spoty dosahovaly o 100 % vyšší efektivity, ukazují dostupné výsledky. Během listopadu a prosince se uskutečnily první dvě kampaně zaměřené na synchronizaci online kampaní s právě probíhajícími reklamami v českých televizích. Pilotu se účastnily společnosti Vodafone a Komerční banka. 

Základní výsledky

V 95 % případů lepší CTR než oproti kampani bez synchronizace s TV. V 60 % případů bylo CTR lepší o 50 a více procent. Ve 40 % případů bylo CTR lepší o 100 a více procent. Z hlediska průměru pak kampaně se synchronizací dosáhly o více než 100% vyšší CTR.

„Pilotní kampaně prokázaly, že televizní kampaně zlepšují ukazatele současně běžících online kampaní, a to (z hlediska mediálních ukazatelů) velmi výrazně. V následujících měsících nás čeká spousta analýz ohledně podobných dopadů na konverze, které budou testovány s předními českými e-shopy. Stejně tak budou v příštích měsících testovány i synchronizace online kampaní s počasím a sportovními eventy,“ popisuje Martin Slavík z Omnicom Media Group, která kampaně testovala.

Případová studie: synchronizace online a TV kampaní

„Adform je celosvětově jedním z prvních DSP, které integraci s TVTY nabízí. Jsme velmi rádi, že reálné synchronizované online a TV kampaně zadavatelů Vodafone a Komerční banka s využitím této technologie prokázaly náš předpoklad významného zlepšení mediálních parametrů kampaní. V dalším rozvoji nových technologií zlepšujících relevanci sdělení v reálném čase vidíme do budoucna velký potenciál,“ uvedl Michael Štádler z Adformu.

Co řekli zadavatelé?

Michael Barták, Vodafone CZ

Synergický efekt online kampaní s televizí je pro Vodafone, jakožto velkého televizního zadavatele, velice zajímavý. Využívali jsme jak vlastních, tak i konkurenčních spotů a vzhledem k dobrým výsledkům plánujeme s touto technologií pokračovat i v dalších kampaních.

David Šmahel, Komerční banka

Technologiím využívajícím ta nejaktuálnější data pro digitální kampaně bude patřit budoucnost a Komerční banka bude v tomto ohledu sledovat a aplikovat nejnovější trendy a postupy.

TVTY je technologie umožňující spouštět jakékoliv přednastavené online kampaně v online reklamních systémech na základě real-time dat jako aktuálního či predikovaného počasí, průběhu sportovních událostí (góly a jiné změny v zápasech NHL, české Extraligy, Ligy Mistrů, Mistrovství světa, atp.) i na základě toho, co právě běží v televizi (včetně reklam).  TVTY v ČR zastupuje Thomas Zaruba (VP Business Development).

-mav-