Bulvární týdeníky: Rytmus života i loni nejprodávanější

čtvrtek, 12. února 2015, 11:50 Tisk MediaGuru

Prodaný náklad největších společenských titulů se ale vyrovnává. Náklad obecně klesá.

Bulvární týdeník Rytmus života (Bauer Media) zůstal v loňském roce nejprodávanějším titulem v segmentu společenských časopisů. Vyplývá to z meziročního srovnání průměrného prodaného nákladu společenských titulů v roce 2014 a v roce 2013. Na Rytmus života se ale dotahuje Nedělní Blesk (Czech News Center), který náskok Rytmu života na čele prodejnosti snížil.  Průměrný prodej nad úrovní 150 tisíc kusů měly v loňském roce i další bulvární tituly – Pestrý svět (Bauer Media) a Sedmička (Empresa Media). Pro všechny společenské časopisy ale s výjimkou Instinktu (Empresa Media) platí, že v loňském roce svůj prodej snížily. Relativně příznivě se loňský rok vyvíjel i pro magazín Enigma (RF Hobby), jehož prodeje stagnovaly.  V souhrnném pohledu se výsledky společenských titulů měřeno prodaným nákladem loni snížily o 9 %.

Průměrný prodaný náklad společenských magazínů (ks), rok 2014 a 2013

2014 2013 změna %
Rytmus života 168 230 198 005 -15,0
Nedělní Blesk 155 368 171 020 -9,2
Pestrý svět 152 855 174 694 -12,5
Sedmička 151 975 181 409 -16,2
Nedělní Aha! 58 115 62 495 -7,0
Epocha 55 271 59 823 -7,6
Týdeník Květy 43 371 48 268 -10,1
History revue 41 701 47 465 -12,1
Magazín Šíp 41 267 48 272 -14,5
Enigma 39 621 39 917 -0,7
Reader´s Digest 39 237 54 090 -27,5
Instinkt 31 843 29 837 6,7
21. století 31 726 35 936 -11,7
Svět na dlani 31 632 n.a. n.a.
Story 24 476 26 631 -8,1
celkem 1 066 688 1 177 862 -9,4

Zdroj: ABC ČR

-mav-