Frekvence 1 zastavila pokles, přiblížila se Radiožurnálu

středa, 04. února 2015, 10:32 Rádio MediaGuru

Pořadí poslechovosti celoplošných rádií se nemění, na čele nadále zůstává Impuls.

Vývoj poslechovosti rádií je nadále stabilní, rádia podle realizátorů výzkumu poslechovosti nejsou ovlivněna nárůstem návštěvnosti internetu. Denní poslechovost představovala ve druhém pololetí loňského roku 63,4 % (pokles o 0,5 procentního bodu), týdenní poslechovost dosahuje 83,9 % populace (-0,1 pb.). Vyplývá to z nových dat výzkumu poslechovosti rádií Radio projekt za druhé pololetí 2014, které byly ve středu zveřejněny.

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem nadále zůstává Rádio Impuls s denní poslechovostí vyšší než milion posluchačů. Většina celoplošných stanic ve sledovaném období poslechovost mírně snížila, poklesy ale nejsou statisticky významné. Dařilo se čtvrté Frekvenci 1, která zastavila pokles poslechovosti a přiblížila se třetímu Radiožurnálu.

Poslechovost celoplošných stanic (tis. osob), 2. pololetí 2014, poslech včera

RP_CP

Zdroj: Radio projekt, 2. pololetí 2014, SKMO, STEM/MARK, Median

Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává Rádio Blaník s průměrnou denní poslechovostí 598 tisíc posluchačů. Na pozici dvojky mezi regionálními rádii se vrátilo Country rádio.

Poslechovost TOP regionálních stanic (tis. osob), 2. pololetí 2014, poslech včera

Regionalni radia

Zdroj: Radio projekt, 2. pololetí 2014, SKMO, STEM/MARK, Median

Nejsilnější rádiovou sítí je po změnách na rádiovém trhu v loňském roce společnost Radiohouse, které náleží 53 % trhu (zastupuje mj. stanice Evropa 2, Frekvence 1 či regionální rádia Blaník, City, Hitrádia, Fajn rádia aj.). Druhým nejsilnějším je uskupení Radio United, do jehož portfolia patří mj. Rádio Impuls.

Podíl rádiových sítí v %, 2. pololetí 2014

Radia_site

Zdroj: Radio projekt, 2. pololetí 2014, SKMO, STEM/MARK, Median

-mav-