Nejhodnotnější značkou světa zůstává Apple

čtvrtek, 19. února 2015, 07:29 Marketing MediaGuru

Apple je podle Brand Finance nadále nejhodnotnější značkou světa, nejsilnější je nově Lego.

Apple zůstává i nadále nejhodnotnější značkou na světě. V žebříčku nejsilnějších značek se do čela dostává Lego, které ve vedení střídá automobilovou značku Ferrari. Ukazuje to aktuální žebříček konzultační společnosti Brand Finance, která sestavuje pět stovek nejcennější značek světa.

Hodnotu značky Apple oceňuje Brand Finance na 128 mld. USD, což je téměř o 24 mld. USD více než loni. Apple loni zaznamenal úspěch se svým novým modelem iPhone 6 a iPhone 6 Plus. Nyní investuje do wearables (nositelných technologií) a pracuje na vývoji Apple Watch, které by měly podporovat možnost mobilních platebních transakcí Apple Pay.

Oproti Samsungu, který je na druhé příčce, je hodnota Applu vyšší o 46,5 mld. dolarů, oproti Googlu na třetí pozici o 51,6 mld. V žebříčku nejhodnotnějších značek je dále v první desítce Microsoft, Verizon, AT&T, Amazon, General Electric, China Mobile a Walmart.

Top 10 nejhodnotnějších značek světa

BrandFinance_Top10
Značka Apple je sice nejhodnotnější na světě, ale již v roce 2013 ztratila nejvyšší rating AAA+, který ukazuje její budoucí potenciál.

V rámci žebříčku nejsilnějších značek se do čela dostala dánská značka Lego, a to zejména díky schopnosti úspěšně oslovovat děti i dospělé. K vítězství jí dopomohl také film Lego Movie, sběratelská kolekce Lego Star Wars i rozhodnutí neobnovit po apelu ekologické organizace Greenpeace smlouvu s petrochemickou společností Shell. Značka Ferrari, kterou Lego předběhlo, zůstává v první desítce, ale síla její značky utrpěla. Podle Brand Finance na tom má svůj podíl i několikaletý neúspěch ve F1.

12 nejsilnějších značek na světě

Síla značky je vyčíslena indexem BSI (Brand Strength Index).
Síla značky je vyčíslena indexem BSI (Brand Strength Index).

Společnost BrandFinance publikuje zprávu Global 500 každý rok. Zahrnuje do ní data všech společností, které jsou na burze. Každá značka je hodnocena pomocí ratingu, zahrnujícího sílu, rizika a budoucí potenciál značky ve vztahu k jejím konkurentům a také její měřitelné finanční výsledky.

-kch-