Parlamentní Listy registrují zájemce o koupi

pondělí, 16. února 2015, 11:48 Internet & Mobil MediaGuru

Provozovatel serveru Parlamentní Listy.cz je předmětem zájmu i velkých mediálních skupin.

Zpravodajský server Parlamentní Listy.cz, zaměřený především na tuzemské politické a společenské dění, je předmětem zájmu investorů a mediálních skupin. Provozující společnost Our Media v současnosti registruje několik nabídek na odkoupení serveru. Majitel Parlamentních Listů Michal Voráček to na dotaz MediaGuru.cz potvrdil, nicméně ohledně případného prodeje byl zdrženlivý.

„Parlamentní Listy jsou úspěšné a je logické, že někteří zájemci sondovali možnosti. Neznamená to však, že by byly na prodej. V případě prodeje či vstupu investora do společnosti by případně nerozhodovaly pouze finance, ale zejména perspektiva rozvoje serveru do budoucna,“ uvedl pro MediaGuru.cz Michal Voráček.

Jména zájemců Voráček nespecifikoval. Není ale vyloučeno, že ve hře jsou i velké mediální skupiny působící v Česku. Může totiž jít o zajímavou transakci na českém internetovém trhu. Server podle odhadu NetMonitoru navštívilo v letošním lednu téměř 600 tis. reálných uživatelů (579 tis. RUest, přes 18 mil. page views), což je například srovnatelná úroveň, jaké v lednu dosahovala návštěvnost celé sekce zpravodajství na portálu iHned.cz. V denní návštěvnosti dosahuje dokonce návštěvnosti vyšší než server Hospodářských novin.

Server Parlamentní Listy zahájil svoji činnost v roce 2010, první data o návštěvnosti z jednotného výzkumu NetMonitor jsou k dispozici od dubna 2011. Od té doby se návštěvnost serveru zvýšila téměř trojnásobně. Návštěvníci serveru jsou převážně muži (70 %) ve věku 35-64 let.

Pokud by k prodeji došlo, zhodnotí Voráček další svoji mediální aktivitu. Jde o vlivného mediálního podnikatele. Na začátku 90. let stál u začátků společnosti Ringier na tuzemském trhu. Uváděl např. týdeník Profit a bulvární deník Blesk, byl spjat s hlavními médii, která v Česku působí – např. TV Prima nebo TV Nova, působil ve statutárních orgánech společností PNS nebo Médea, podílel se na řadě mediálních projektů v Česku i v zahraničí. V loňském roce si zaregistroval značku Blueberg Media, kterou ale zatím pro své další mediální aktivity nevyužil.

-mav-