Axel Springer: Přes 70 % zisku už tvoří digitální média

středa, 04. března 2015, 11:16 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Tradiční mediální firma Axel Springer za pět let zcela přeměnila strukturu svých výnosů.

Mediální společnost Axel Springer (AS), která v posledních letech cíleně buduje svoji pozici v digitálních médiích, ve středu oznámila, že výnosy a hrubý zisk společnosti rostou právě díky digitálu. Společnost zvýšila v loňském roce zisk před odpisy a amortizací (EBITDA) o necelých 12 % na 507 mil. euro. Podíl digitálních aktivit na tomto výsledku představuje podle Axel Springer 72 %. Na celkových tržbách, které loni meziročně vzrostly o 8,4 % na 3,04 mld. euro, se pak digitál podílí z 53 %.

„Naše společnost prošla významnými strukturálními i kulturními změnami. Dnes jsme ale opravdovým digitálním vydavatelem. Nadále budeme investovat do digitální expanze,“ uvedl generální ředitel Axel Springer SE Mathias Döpfner.

Podíl digitálních / nedigitálních aktivit AS, 2009-2014

AS_obrat

AS_reklama vynosy

AS_EBITDA

Zdroj: Axel Springer SE

Představenstvo společnosti přitom odhaduje, že i v letošním roce firma zvýší tržby a zisk. Předpokládá, že v letošním roce se podaří navýšit výnosy z prodeje reklamy, které vykompenzují poklesy distribučních a jiných výnosů. Nárůst EBITDA odhaduje na úrovni jednotek procent.

Výnosy z digitálních aktivit měly v loňském roce dosáhnout 1,7 mld. eur, což meziročně představuje 9% nárůst. Na výsledku se přitom odráží i rozvoj digitálních aktivit společnosti v zahraničí, které se do celkových výnosů z digitální činnosti promítly z více než 40 procent.

Z celkových reklamních výnosů Axel Springer představuje digitální reklama dvě třetiny. Naopak pokračuje mírný pokles (-3 %) výnosů z prodaného nákladu.

Společnosti se podle loňských výsledků vyplácí i placený digitální model. Ten se loni zaměřil především na deníky Bild (největší německý bulvární deník) a seriózní Welt. Obě značky mají v současnosti přes 311 tisíc předplatitelů a podle Axel Springer se jejich počet zvyšuje.

Výnosy ze segmentu placených modelů Axel Springer loni vzrostly o necelá 3 % na 1,56 mld. eur. Reklamní výnosy v rámci tohoto segmentu rostly jen mírně, o 1,1 %. Celkové příjmy z prodaného nákladu v rámci tohoto segmentu se meziročně snížily o 3 %.

Axel Springer po loňských akvizicích firem N Media a Politico plánuje letos na jaře spustit nový mediální evropský portál zaměřený na politickou žurnalistiku.

Podrobné výsledky hospodaření Axel Springer v roce 2014 zde: Group-Key-Figures_2014

-mav-