Stream.cz a TýTý: Skutečný záměr, nebo promyšlené PR?

středa, 11. března 2015, 11:22 Internet & Mobil, PR, TV MediaGuru

Naší snahou bylo vyvolat debatu o tom, co televize je, říká šéfproducent Stream.cz Lukáš Záhoř.

Internetová televize Stream.cz rozbouřila svou přihláškou do soutěže TýTý poklidné stojaté vody. Do 24. ročníku ankety, kterou vyhlašují programové časopisy Týdeník Televize a TV Max, nominovala tři své zástupce: Karolínu Vrbasovou z pořadu Fenomén, Jana Tunu z pořadu A dost! a satirický seriál Kancelář Blaník. Ani jeden ze zástupců se však soutěže zúčastnit nemůže. Nejde totiž o pořady klasické televize.

Do jaké míry byla přihláška internetové televize do ankety, jež organizují tituly vydavatelství Bauer Media, promyšlenou PR guerillou, je otázka. Podle šéfproducenta Stream.cz Lukáše Záhoře byla výzva k nominaci pořadů a umělců míněna vážně. „Jak se celá věc vyvinula, pak vyplynulo z reakce pořadatele ankety: na to, že nominujeme své pořady a interprety nijak nezareagoval, nevedl o tom s námi dialog a oznámil naše vyřazení,“ popisuje. Z pohledu pořadatele, kterými jsou programové televizní časopisy, jejichž stěžejní obsah je tvořen programovým přehledem klasických televizí, je však logické, že internetovou produkci do soutěže nezařadí.

Na otázku, zda cílem Streamu nebylo jen vyvolání zájmu médií, Lukáš Záhoř odpovídá, že šlo o komunikační kampaň srovnatelnou s podporou, kterou vede třeba Česká televize pro své pořady a interprety. Nicméně, jak přiznává, záměr byl přece jen širší: „Naší snahou bylo vyvolat debatu o tom, co je televize – tedy že již dnes nezáleží na tom, jakým kanálem se původní obsah k divákovi dostane.“ O tom, že se téma podařilo nastolit, svědčí množství článků, které se nezařazením Tondy Blaníka do soutěže TýTý v posledních dvou dnech zabývají.

A navíc, komunikační „blbůstku“ v podobě guerillové přihlášky do TýTý naznačovala v pondělí na svém facebookovém profilu také PR agentura AC&C, která pro Seznam.cz pracuje. „Slovem guerilla jsme mysleli ,neobvyklý nápad‘ přihlásit Stream.cz do TýTý, na který do té doby nikdo nepřišel – to je podstata komunikační kampaně, stejně jako třeba to, že své pořady do TýTý hlásí Česká televize, jen v našem případě je to věc, kterou asi nikdo nečekal a více se o ní mluví,“ vysvětluje pondělní post Martin Frýdl z agentury AC&C a dodává, že se za příspěvek pořadateli TýTý následně omluvili a po domluvě jej stáhli.

ACaC

„Anketu jsme nechtěli nijak poškodit, naopak si myslíme, že zahrnutí internetu a tedy mladé generace by prospělo jak anketě, tak jejímu pořadateli a titulům, které vydává,“ myslí si Lukáš Záhoř.

S dalším propojováním internetu a televize a rozšiřováním nabídky videobsahu budou argumenty pro zahrnutí internetové produkce do tradiční televizní ankety sílit. Je otázkou, jak se k případné společné anketě obou mediatypů, které se dosud chápou spíš odděleně, postaví klasické televize a pořadatel ankety. Například americké televizní ceny Emmy běžně hodnotí jak produkci klasické televize, tak produkci internetovou, z níž se v posledních letech prosazují seriály House of Cards či Orange is the New Black od Netflixu.

-kch-