Živé kampaně určují směr event marketingu

sobota, 28. března 2015, 08:38 Marketing MediaGuru

Konference #eventforum nabídla účastníkům přehled současných trendů v event marketingu.

Event marketing představuje v současnosti progresivní část marketingové komunikace, shodli se vystupující na konferenci s mezinárodní účastí o zážitkovém marketingu #eventforum, která se uskutečnila v tomto týdnu v Praze. Podle dostupných odhadů představuje podíl event marketingu na celkových marketingových rozpočtech v Česku přibližně 20 %. Zkušenosti ze západoevropských trhů ale ukazují, že event marketing může být v celkové marketingové komunikaci zastoupen ještě výrazněji, a to na úrovni přesahující 30 %.

Aktuálním trendem v event marketingu je zapojování tzv. živých kampaní (live marketing, emotivní interaktivní kampaně) do marketingového mixu. Zároveň dochází k propojování zážitků a sociálních médií (hybridní event). Hlavní trendy event marketingu představil na konferenci Colja M. Dams, prezident a CEO agentury Vok Dams. Mezi ně řadí:

1. Egolution. Zdůrazňování vlastní osobnosti nejen pomocí selfies, které už vychází z módy, ale poměřování se se sebou samým. Nejde jen o fotografie, ale např. o wearables, které měří srdeční tep, elektrický odpor pokožky nebo emoce.

2. Social wedia. Na sociálních sítích už nejde jen o to zůstat v kontaktu, ale organizovat volný čas a setkání s lidmi. Jde tak nejen o osobní bázi, ale i o celospolečenský dopad.

3. WOM 2000 3D. Nová verze word of mouth (WOM). Dříve lidé doporučovali produkt nebo služby, dnes se přihlíží k tomu, jak použití služeb nebo výrobků hodnotí jednotlivci. Uživatelé také zajímá, kdo je hodnotitel a dávají si pozor na to, aby nešlo o domluvené nebo sponzorované hodnocení.

4. Co-creation. Lidé nebo firmy berou určité prvky ze sociálních médií a vnáší je do skutečných akcí. Firmy si například vezmou názory všech svých klientů, lidí z oboru a zorganizují setkání na jednom místě. Akce ale nemá konkrétní cíl. Pro toho, kdo tuto plánuje akci, je to velmi obtížné, protože není jasné, jaký výsledek má přinést. Firmy se ale v současnosti sociálním akcím otvírají.

5. Hlad po příběhu. Nejstarší trend, který stále platí. K produktu je třeba prezentovat skvělý příběh (content marketing), který produkt dělá atraktivním v očích uživatelů.

„Všechno, co děláte, musí být autentické, musí tvořit emoce, být relevantní a napojeno na cílovou skupinu. Zároveň musí vytvářet hodnotu. V takovém případě lidé přijdou,“ shrnul podstatu Colja M. Dams. Budoucnost podle jeho názoru spočívá v živých kampaních, ve kterých eventy slouží jako základ pro další komunikaci. „Bude chvíli trvat, než se stanou součástí komunikace,“ řekl účastníkům na konferenci #eventforum.

-mav-