Aprílový den v podání českých médií a značek

středa, 01. dubna 2015, 15:02 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Na první dubnový den jsou povoleny novinářské kachny. Jaká média je využila?

Novinářské kachny mají na prvního dubna vstup do redakcí povolen. Aprílové žerty si na své čtenáře připravila zahraniční i česká média. V našich končinách média přinesla „zaručené“ zprávy o novém působení Jiřího Ovčáčka, vědecké objevy z CERNu a jiné zprávy.

Lidové noviny věnovaly aprílovému žertu celou zadní stranu, na níž se dojde k rozuzlení kauzy Hrad versus Peroutka. Přinášejí exkluzivní rozhovor se spoluautorem Peroutkova článku Hitler je gentleman, s RSDr. Ladislavem Čtveráčkem, který vysvětluje, že článek byl součástí rozsáhlejšího projektu Kavárna o selhání demokratické inteligence ve 30. letech, zpracovaném metodickým oddělením VUML.

LN

Server Aktuálně.cz přinesl zprávu o tom, že mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček na Hradě končí a odchází ke Krnáčové na magistrát. Tam se má stát hlavní postavou krizové komunikační strategie kolem tunelu, tzv. ústy Blanky.

Aktualne

Server Týden.cz jednak upozorňuje na novou americkou vojenskou základnu na území České republiky, kam bude převeleno na 12 tisíc vojáku, jednak na halucinogenní účinky mouky s příměsí pepře. Nový objev z Yaleovy univerzity má prý podobné účinky jako LSD.

Tyden

Style.iprima.cz informovala o návratu Jeremyho Clarksona do pořadu Top Gear. Šéfové BBC se mu omluvili za nedostatečný catering, on se údajně kál za fyzické napadení producenta.

iPrima

Auto.idnes.cz píše o nové podobě štítků, kterými budou muset být opatřeny nově prodávané automobily. K dosud povinným údajům o emisích a spotřebě přibudou informace o výhledu z vozu, komfortu nastupování a cenové efektivitě.

Živě.cz hlásí objev, který učinili fyzici v CERNu. Ti objevili pátou základní fyzikální interakci – Sílu, známou ze série Hvězdných válek. Vědci ji údajně používají jak k telepatii, tak k telekinezi a ohlupování důvěřivých studentek.

Aprílové žertíky si připravily také Mapy.cz, které nechají své uživatele skládat puzzle, a vyhledávač Seznam.cz po zadání slova apríl mate myší. Pozadu nezůstaly ani některé značky. Fidorka má svůj komerční příspěvek na online verzi deníku Blesk, ze kterého přivádí čtenáře na svůj web vykutálenárošťárna.cz.

Blesk
Komerční sdělení Fidorky na Blesk.cz

Žvýkačky Orbit oznámily přes Facebook novinku s příchutí českého česneku. Škoda Auto představila funkcionalitu safie, neboli bezpečné selfie za volantem. Kaufland nasadil do televizi reklamní spot od Petra Čtvrtníčka. O2 cílí na hisptery se svou novinkou Telefunk Hipsta Phone

Apríl využila ke své propagaci také agentura Ogilvy & Mather, která na svém facebookovém profilu informovala o třech nových klientech: v minulosti slavných, ale dnes už prakticky zaniklých značkách Tatra, OP Prostějov a Eska. Na internetu se vzápětí objevily reklamní bannery propagující nové produkty těchto brandů. V rámci aprílového žertu tak agentura vyjádřila své přesvědčení, že kdyby v minulosti dostala příležitost s některou z firem pracovat, mohly být dnes stále zde.

Ogilvy
Aprílové selfpromo agentury Ogilvy & Mather

Na další aprílové žertíky značek se můžete podívat na našich sociálních sítích: Facebook a G+.

-kch-