L'Oréal na čele zadavatelů, meziročně narostly řetězce

pondělí, 20. dubna 2015, 17:13 Marketing, Reklama MediaGuru

Nejsilnějšími zadavateli v prvním čtvrtletí byly jako loni firmy L'Oréal a Unilever.

Společnost L'Oréal ČR je za období prvního letošního čtvrtletí nejsilnějším zadavatelem z pohledu hrubých monitorovaných investic reklamy do médií. Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku tak nejde o změnu – za první tři měsíce loňského roku byl rovněž L'Oréal podle monitoringu Admosphere nejsilnějším zadavatelem. Téměř srovnatelně za první čtvrtletí investovala do médií v hrubých objemech i společnost Unilever ČR, což je opět srovnatelná situace s loňským prvním čtvrtletím.

Prvních dvacet nejsilnějších zadavatelů letos velmi mírně zvýšilo investice reklamy do médií, naznačuje rovněž monitoring investic. V meziročním srovnání se z největších zadavatelů nejvýrazněji zvyšovaly investice obchodních řetězců, konkrétně jde o Penny Market, Billu a Kaufland. Výrazněji v médiích také letos investují např.  Beiersdorf, Alza.cz či Škoda Auto.

Naopak mezi nejsilnějšími inzerenty nefigurují s výjimkou Vodafonu mobilní operátoři. Monitorované investice Vodafonu se navíc ve čtvrtletí meziročně snížily téměř o čtvrtinu.

TOP zadavatelé reklamy do médií, 1. čtvrtletí 2015

 zadavatel objem 1Q/2015 meziroční změna (%)
L'Oréal Česká republika 259 854 518 -5,9
Unilever ČR 258 171 936 -6,3
Procter & Gamble CR 215 397 980 21,6
Lidl Česká republika 202 423 290 1,0
Mountfield 200 516 783 -8,6
Penny Market 187 296 829 40,4
Sazka 180 515 925 5,5
Hyundai Motor Czech 172 569 858 -2,4
Alza.cz 164 415 213 50,6
Nestlé Česko 149 475 870 11,4
Johnson & Johnson 146 894 494 -3,9
Billa 141 635 635 17,9
Vodafone Czech Republic 133 769 693 -23,6
Beiersdorf 132 444 450 82,7
Simply You Pharmaceuticals 131 076 018 102,2
Kaufland Česká republika 128 772 122 217,2
Škoda Auto 124 807 785 57,0

Zdroj: Admosphere

-mav-