Marie Claire pokračuje v inzertním růstu i letos
Z prvních patnácti inzertně nejsilnějších titulů zaznamenala ve čtvrtletí nejvyšší růst.
Magazín Marie Claire, který v letošním roce bodoval na soutěži Časopis roku, pokračuje v růstu inzerce i v letošním roce. Loňský monitorovaný téměř 30% nárůst hrubých inzertních investic se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil na meziroční růst ve výši téměř 80 %. Alespoň takový nárůst přisuzuje monitoring inzerce časopisu Marie Claire za období prvního letošního čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loni. Nárůst se netýká jen objemu vyjádřenému v korunách, ale i v počtu inzertních stran (téměř 90 %) a v počtu inzerátů (růst o téměř 300 %).
Z inzertně nejsilnějších 15 tištěných titulů byl tak v prvním letošním čtvrtletí inzertní nárůst Marie Claire nejvýraznější. Inzertně nejsilnějším tištěným titulem je nadále deník Blesk před Mladou frontou Dnes. Zatímco v případě deníku Blesk zaznamenal monitoring jen mírný pokles v počtu inzertních stran a vyšší v případě objemu v korunách, v případě deníku MF Dnes tomu bylo obráceně. Monitoring inzerce ale není přesným odrazem objemu investic, protože nezohledňuje slevy či bartery. Proto pro srovnání inzertního vývoje může být více vypovídající srovnání v počtu inzertních stran.
Do prvních patnácti inzertně nejsilnějších tuzemských titulů pronikla v prvním letošním čtvrtletí pětice magazínů životního stylu. Vedle Marie Claire se dařilo i magazínu Harper's Bazaar. Tradičně k inzertně silným lifestylovým magazínům patří Elle, Žena a život a Marianne.
Magazín Marie Claire v loňském roce přešel do vydavatelství Burda Praha a mj. zavedl prodej časopisu ve dvou formátech. Čtenost časopisu se po změně vydavatele v loňském roce zvýšila o téměř 50 % na 64 tisíc, prodaný náklad vzrostl na více než 20 tisíc (+35 %).
TOP 15 tištěných titulů podle objemu inzerce, I-III/2015
I-III/2015 | Inzerce v Kč | meziroční změna % | Počet inzerátů | meziroční změna % | Počet inz. stran | meziroční změna % |
Blesk | 350 306 135 | -17,4 | 3428 | -14,0 | 512,817 | -2,1 |
Mladá fronta Dnes | 259 084 710 | -4,2 | 5925 | -26,8 | 762,586 | -13,0 |
Metro | 239 066 444 | 22,3 | 2519 | 9,1 | 699,445 | 5,6 |
Právo | 81 437 505 | -3,2 | 1595 | 4,9 | 252,039 | 5,2 |
Sport | 70 605 606 | -33,4 | 1080 | -25,6 | 178,704 | -38,8 |
5plus2 | 62 143 763 | -31,6 | 4452 | -30,5 | 933,007 | -63,7 |
Elle | 60 162 000 | 38,8 | 413 | 148,8 | 226,378 | 42,0 |
Hospodářské noviny | 52 483 093 | 13,5 | 562 | 0,4 | 197,052 | 22,3 |
Žena a život | 50 864 640 | -9,8 | 215 | -2,7 | 170,756 | -14,7 |
Harper's Bazaar | 49 060 600 | 37,2 | 182 | 11,7 | 195,544 | 18,0 |
Blesk magazín | 45 775 358 | -20,0 | 127 | -24,0 | 93,512 | -19,7 |
Marie Claire | 44 307 000 | 78,3 | 378 | 289,7 | 187,128 | 88,1 |
TV magazín | 41 740 330 | -15,8 | 162 | -15,6 | 105,725 | -6,9 |
Týden | 40 630 453 | 13,7 | 259 | 18,3 | 164,846 | 12,9 |
Marianne | 38 366 125 | 8,2 | 173 | -4,4 | 142,686 | -0,5 |
Zdroj: Admosphere
-mav-