Marie Claire pokračuje v inzertním růstu i letos

čtvrtek, 14. května 2015, 00:20 Tisk MediaGuru

Z prvních patnácti inzertně nejsilnějších titulů zaznamenala ve čtvrtletí nejvyšší růst.

Magazín Marie Claire, který v letošním roce bodoval na soutěži Časopis roku, pokračuje v růstu inzerce i v letošním roce. Loňský monitorovaný téměř 30% nárůst hrubých inzertních investic se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil na meziroční růst ve výši téměř 80 %. Alespoň takový nárůst přisuzuje monitoring inzerce časopisu Marie Claire za období prvního letošního čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loni. Nárůst se netýká jen objemu vyjádřenému v korunách, ale i v počtu inzertních stran (téměř 90 %) a v počtu inzerátů (růst o téměř 300 %).

Z inzertně nejsilnějších 15 tištěných titulů byl tak v prvním letošním čtvrtletí inzertní nárůst Marie Claire nejvýraznější. Inzertně nejsilnějším tištěným titulem je nadále deník Blesk před Mladou frontou Dnes. Zatímco v případě deníku Blesk zaznamenal monitoring jen mírný pokles v počtu inzertních stran a vyšší v případě objemu v korunách, v případě deníku MF Dnes tomu bylo obráceně. Monitoring inzerce ale není přesným odrazem objemu investic, protože nezohledňuje slevy či bartery. Proto pro srovnání inzertního vývoje může být více vypovídající srovnání v počtu inzertních stran.

Do prvních patnácti inzertně nejsilnějších tuzemských titulů pronikla v prvním letošním čtvrtletí pětice magazínů životního stylu. Vedle Marie Claire se dařilo i magazínu Harper's Bazaar. Tradičně k inzertně silným lifestylovým magazínům patří Elle, Žena a život a Marianne.

Magazín Marie Claire v loňském roce přešel do vydavatelství Burda Praha a mj. zavedl prodej časopisu ve dvou formátech. Čtenost časopisu se po změně vydavatele v loňském roce zvýšila o téměř 50 % na 64 tisíc, prodaný náklad vzrostl na více než 20 tisíc (+35 %).

TOP 15 tištěných titulů podle objemu inzerce, I-III/2015

I-III/2015 Inzerce v Kč meziroční změna % Počet inzerátů meziroční změna % Počet inz. stran meziroční změna %
Blesk 350 306 135 -17,4 3428 -14,0 512,817 -2,1
Mladá fronta Dnes 259 084 710 -4,2 5925 -26,8 762,586 -13,0
Metro 239 066 444 22,3 2519 9,1 699,445 5,6
Právo 81 437 505 -3,2 1595 4,9 252,039 5,2
Sport 70 605 606 -33,4 1080 -25,6 178,704 -38,8
5plus2 62 143 763 -31,6 4452 -30,5 933,007 -63,7
Elle 60 162 000 38,8 413 148,8 226,378 42,0
Hospodářské noviny 52 483 093 13,5 562 0,4 197,052 22,3
Žena a život 50 864 640 -9,8 215 -2,7 170,756 -14,7
Harper's Bazaar 49 060 600 37,2 182 11,7 195,544 18,0
Blesk magazín 45 775 358 -20,0 127 -24,0 93,512 -19,7
Marie Claire 44 307 000 78,3 378 289,7 187,128 88,1
TV magazín 41 740 330 -15,8 162 -15,6 105,725 -6,9
Týden 40 630 453 13,7 259 18,3 164,846 12,9
Marianne 38 366 125 8,2 173 -4,4 142,686 -0,5

Zdroj: Admosphere

-mav-