Vlastníci: Největší je Google, nejrychleji roste Facebook
V novém žebříčku třiceti největších mediálních vlastníků je pět čistě digitálních mediálních firem.
Mediální společnost Google upevnila za rok své postavení v žebříčku nejsilnějších světových mediálních vlastníků, který sestavuje společnost ZenithOptimedia. Podle aktualizované zprávy Top 30 globálních mediálních vlastníků získala za rok firma Google odstup od druhé největší mediální společnosti Disney a třetí nejsilnější společnosti Comcast.
Google podle zprávy profitoval z rostoucích prodejů smartphonů a tabletů, které nabídly další možnosti pro prodej reklamy. Nejrychleji rostoucí mediální společností z TOP 30 vlastníků se podle zprávy stala za uplynulý rok firma Facebook. Její tržby loni meziročně vzrostly o 63 %, růst mobilní reklamy se přitom na tomto výsledku odrazil významně.
Druhou nejrychleji rostoucí mediální firmou je podle žebříčku čínský vyhledávač Baidu, jehož tržby za rok narostly o 43 %. Třetí nejrychleji rostoucí je brazilská skupina Grupo Globo (+15 %).
V nejsilnější třicítce mediálních vlastníků je pět čistě digitálních mediálních firem – Google, Facebook, Baidu, Yahoo! a Microsoft. Celkem měly generovat mediální tržby ve výši 71 mld. USD, což představuje 68 % veškerých globálních investic určených na reklamu v digitálních médiích. „Reklamní digitální trh je koncentrován v rukách několika velkých hráčů a stává se stále koncentrovanějším,“ uvádí zpráva.
TOP 30 světových mediálních vlastníků 2015
pořadí | mediální vlastník |
1. | |
2. | Walt Disney Company |
3. | Comcast |
4. | 21st Century Fox |
5. | CBS Corporation |
6. | Bertelsmann |
7. | Viacom |
8. | Time Warner |
9. | News Corp |
10- | |
11. | Advance Publications |
12. | iHeartMedia |
13. | Discovery |
14. | Baidu |
15. | Gannett |
16. | Asahi Shimbun Company |
17. | Grupo Globo |
18. | Yahoo! |
19. | Fuji Media Holdings |
20. | CCTV |
21. | Microsoft |
22. | Hearst Corporation |
23. | JC Decaux |
24. | Yomiuri Shimbun Holdings |
25. | Mediaset |
26. | Axel Springer |
27. | ITV plc |
28. | ProSiebenSat.1 |
29. | NTV |
30. | Sanoma |
Zdroj: ZenithOptimedia
Žebříček je sestavován na základě tržeb mediálních společností. Do výsledku jsou započítány veškeré tržby společností, které plynou z činností firem podporujících reklamní komunikaci (TV, rádio, vydavatelství, internetové vyhledávání atp.). Žebříček byl poprvé sestaven v roce 2007, zohledňuje nejen tržby z reklamy, ale i z dalších činností.
-mav-