Vlastníci: Největší je Google, nejrychleji roste Facebook

úterý, 12. května 2015, 07:31 Internet & Mobil, TV MediaGuru

V novém žebříčku třiceti největších mediálních vlastníků je pět čistě digitálních mediálních firem.

Mediální společnost Google upevnila za rok své postavení v žebříčku nejsilnějších světových mediálních vlastníků, který sestavuje společnost ZenithOptimedia. Podle aktualizované zprávy Top 30 globálních mediálních vlastníků získala za rok firma Google odstup od druhé největší mediální společnosti Disney a třetí nejsilnější společnosti Comcast.

Google podle zprávy profitoval z rostoucích prodejů smartphonů a tabletů, které nabídly další možnosti pro prodej reklamy. Nejrychleji rostoucí mediální společností z TOP 30 vlastníků se podle zprávy stala za uplynulý rok firma Facebook. Její tržby loni meziročně vzrostly o 63 %, růst mobilní reklamy se přitom na tomto výsledku odrazil významně.

Druhou nejrychleji rostoucí mediální firmou je podle žebříčku čínský vyhledávač Baidu, jehož tržby za rok narostly o 43 %. Třetí nejrychleji rostoucí je brazilská skupina Grupo Globo (+15 %).

V nejsilnější třicítce mediálních vlastníků je pět čistě digitálních mediálních firem – Google, Facebook, Baidu, Yahoo! a Microsoft. Celkem měly generovat mediální tržby ve výši 71 mld. USD, což představuje 68 % veškerých globálních investic určených na reklamu v digitálních médiích. „Reklamní digitální trh je koncentrován v rukách několika velkých hráčů a stává se stále koncentrovanějším,“ uvádí zpráva.

TOP 30 světových mediálních vlastníků 2015

pořadí mediální vlastník
1. Google
2. Walt Disney Company
3. Comcast
4. 21st Century Fox
5. CBS Corporation
6. Bertelsmann
7. Viacom
8. Time Warner
9. News Corp
10- Facebook
11. Advance Publications
12. iHeartMedia
13. Discovery
14. Baidu
15. Gannett
16. Asahi Shimbun Company
17. Grupo Globo
18. Yahoo!
19. Fuji Media Holdings
20. CCTV
21. Microsoft
22. Hearst Corporation
23. JC Decaux
24. Yomiuri Shimbun Holdings
25. Mediaset
26. Axel Springer
27. ITV plc
28. ProSiebenSat.1
29. NTV
30. Sanoma

Zdroj: ZenithOptimedia

Žebříček je sestavován na základě tržeb mediálních společností. Do výsledku jsou započítány veškeré tržby společností, které plynou z činností firem podporujících reklamní komunikaci (TV, rádio, vydavatelství, internetové vyhledávání atp.). Žebříček byl poprvé sestaven v roce 2007, zohledňuje nejen tržby z reklamy, ale i z dalších činností.

-mav-