Twitter obnovuje spolupráci s Googlem

pondělí, 11. května 2015, 07:16 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť očekává lepší pozici ve vyhledávání. Zisky má přinést i nový přístup k videu.

Sociální síť Twitter chce mít svůj obsah viditelnější. Doslova. V současnosti experimentuje s formátem videa a podle zdrojů serveru Adweek se v červnu videoobsah na Twitteru začne automaticky přehrávat – po vzoru Facebooku.

Všechny tweety by se zároveň kolem poloviny roku měly stát dostupnější i mimo komunitu uživatelů Twitteru. Firma obnovila spolupráci s Googlem, který slibuje lepší implementaci datového toku Twitteru do svých vyhledávacích algoritmů. Relevantní tweety by se tak měly ve výsledcích vyhledávání objevovat na lepších pozicích než v současnosti.

Oživení pomocí videa

Naopak pozornost stávajících uživatelů k videoformátu chce firma přitáhnout zdánlivě méně sofistikovaně – nepřehlédnutelným ho chce učinit zmíněným automatickým přehráváním. "Trend ve využívání této funkce nastolil Facebook a ostatní sítě se mu již nemohou vyhnout," sdělil serveru Adweeek Richard Guest, prezident reklamní agentury Tribal Worldwide pro Severní Ameriku.

Twitter testuje dva způsoby spouštění videí. Prvním z nich je přehrání šestisekundového "náhledu", druhou variantou je spuštění videa v celé jeho délce. Společnost nyní nechce prozradit, pro jakou variantu se rozhodne. Ať zvolí jakkoliv, podle zdroje obeznámeného se strategií Twitteru má být přínosem už samotné oživení jinak statického výpisu nejnovějších příspěvků, uvádí Adweek. Nehledě na lepší možnosti prodeje a správy reklamy. Podle CEO Twitteru Dicka Costoly je totiž video slibným formátem, jehož objem se co do počtu sdílení významně zvýšil.

Zaznívají ale i hlasy z marketingové branže, že by si ještě větší pozornost videa získala, pokud by se spouštěla rovnou i se zvukem – byť s dodatkem, že nemusí jít zrovna o uživatelsky přívětivou variantu. Audio se nicméně začne přehrávat až v momentě, kdy si uživatel bude sám od sebe chtít video pustit a klikne na něj. Pokud jde o reklamu, zadavatelé zaplatí právě za tyto "kliky".

Ztráta roste

V ideálním případě tak Twitter napodobí Facebook nejenom způsobem zobrazování videa, ale také jeho finančními výsledky. Na rozdíl od projektu Marka Zuckerberga totiž Twitter zůstává výrazně ztrátový. Hlouběji do červených čísel se propadl i v letošním v prvním čtvrtletí – ztrátu prohloubil z loňských 132,4 milionu dolarů na 162,4 milionu dolarů.

Ve stejný den, kdy tyto výsledky společnost zveřejnila (a hodnota jejích akcií klesla skoro o pětinu), ohlásila také zmíněnou dohodu s Googlem. Ta nemá jen dostat tweety k vyššímu počtu uživatelů internetu, ale usnadnit nakupování a správu reklamy. Značky si tak mohou objednat spolu s nákupem reklamy na Googlu i tzv. promované tweety jako součást jednoho marketingového mixu.

Zásah kampaní, které využívají Twitter, navíc zadavatelé budou moci spolu s konverzním poměrem vyhodnocovat pomocí nástroje Google DoubleClick, platformy pro marketingové plánování a analýzu.

Dohoda de facto oživuje spolupráci uzavřenou v roce 2009. Tehdy ji však obě strany po dvou letech ukončily, protože těsnější kooperace s Googlem nijak výrazné množství nových uživatelů Twitteru ani nárůst datového toku nepřinesla. V zájmu finančních výsledků Twitteru by se ale historie neměla opakovat.

-jav-